کد خبر: 232360
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۲ ۲۲:۰۰:۰۰
| |

سخنگوی شورای نگهبان خبر داد:

تایید قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان با انتشار مطلبی در فضای مجازی از تایید طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در جلسه روز گذشته شورای نگهبان خبر داد.

تایید قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در شورای نگهبان
کد خبر: 232360
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۲ ۲۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عباسعلی کدخدایی سخنگو و قائم مقام دبیر شورای نگهبان در توئیتر خود نوشت: «طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان که با اصلاحاتی در جلسه مورخ 1397/6/6 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ 1397/6/21 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.»

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی 2 مرداد ماه، طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را با اصلاحاتی به تصویب رسانده و دایره بکارگیری بازنشستگان در دستگاههای اجرایی را محدود کردند.

این طرح که با 194 رای موافق از 240 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید، تنها اجازه بکارگیری بازنشستگان بندهای الف، ب و ج ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل روسای سه قوه، ‌ معاون اول رییس جمهور، ‌ نواب رییس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رییس جمهور هستند را می‌دهد.

گفتنی است مشمولان بندهای "د" و "ه" را که شامل استانداران و معاونان استانداران همتراز سفرا و معاونان وزرا هستند در این اصلاحیه از قانون حذف شدند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها