کد خبر: 236275
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۱ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»

روحانی امروز درباره تغییرات در کابینه با اصلاح‌طلبان مشورت خواهد کرد/ روحانی نشست‌هایی با اصولگرایان و نخبگان هم برگزار می‌کند/ امیدوارم برگزاری چنین نشست‌هایی دیر نباشد

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی درباره نشستی که قرار است امروز با حضور برخی چهره‌های اصلاح‌طلب به میزبانی رئیس‌جمهوری برگزار شود گفت: این جلسه با عنوان «مشورت و گفت‌وگو» به ما معرفی شد و احتمالا برای ایجاد هماهنگی دولت با وضعیت کنونی خواهد بود.

روحانی امروز درباره تغییرات در کابینه با اصلاح‌طلبان مشورت خواهد کرد/ روحانی نشست‌هایی با اصولگرایان و نخبگان هم برگزار می‌کند/ امیدوارم برگزاری چنین نشست‌هایی دیر نباشد
کد خبر: 236275
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۱ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| امروز عصر پاستور مهمان 30 تا 40 چهره اصلاح‌طلب خواهد بود؛ این تقریبا اولین نشستی است که خود حسن روحانی، رییس‌جمهوری و مجموعه دولت، خواهان برگزاری آن با اصلاح‌طلبان شده‌اند. نشستی که آن‌طور که محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی می‌گوید با نام «مشورت و گفت‌وگو» به مدعوین معرفی شده است.

حق‌شناس اگرچه برگزاری این نشست را دیرهنگام می‌داند اما تاکید می‌کند که این نشست برای ایجاد هماهنگی دولت در وضعیت پیش‌رو است. این عضو اعتمادملی البته می‌گوید که به احتمال زیاد نشست‌هایی از این دست ادامه خواهد داشت و در آینده اصولگرایان و نخبگان اقتصادی هم دیدارهایی با رییس‌جمهوری خواهند داشت.

متن گفت‌وگوی «اعتمادآنلاین» با محمد جواد حق‌شناس را در زیر می‌خوانید.

*آقای حق‌شناس، قرار است امروز عصر برخی چهره‌های اصلاح‌طلب دیداری با آقای روحانی رییس‌جمهوری داشته باشند، شما هم دعوت هستید؟

بله دعوت هستم و شرکت می‌کنم.

*هماهنگی و جلسه مشورتی بین اصلاح‌طلبان درباره مباحثی که باید در این جلسه عنوان شود برگزار نشده است؟

رییس‌جمهور عنوان جلسه را مشورت و گفت‌وگو گذاشته‌اند. من موضوع جلسه را پرسیدم این‌طور گفتند.

*خود اصلاح‌طلبانی که قرار است بروند با هم در این باره برنامه‌ریزی نداشته‌اند؟

خیر؛ چون طبیعتا ایشان دعوت کرده‌اند و به صفت فردی هم دعوت کرده‌اند.

*یعنی تماس گرفته‌اند و هر فردی را دعوت کرده‌اند؟

یعنی به این شکل نبوده که به عنوان نمونه با شورای سیاستگذاری تماس بگیرند و بگویند شورای سیاستگذاری شما بیایید و بعد شورای سیاستگذاری با هم جلسه بگذارند و تصمیم بگیرند که چه چیزی را بگویند. ایشان در واقع تعدادی از افراد و چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبی را به وجه خود انتخاب و دعوت کرده‌اند.

*فکر می‌کنید احتمال طرح چه مباحثی در این نشست وجود دارد یا بهتر است که مطرح شود؟

فکر می‌کنم رییس‌جمهور علی‌القاعده می‌خواهند درباره روندی که در حال حاضر پیش‌رو است، صحبت کنند و احتمالا شاید درباره موضوعاتی مانند تغییراتی که قرار است در کابینه انجام شود هم موضوعاتی مطرح شود و دیدگاهشان را عنوان کنند؛ یعنی در واقع رویکرد خود را با فضایی که وجود دارد هماهنگ می‌کنند.

*این نشست فقط با اصلاح‌طلبان برگزار می‌شود یا به نظرتان با دیگر طیف‌های سیاسی هم برگزار خواهد شد؟

به نظر من این نشست تنها با اصلاح‌طلبان نیست و احتمالا نشست دیگری هم با اصولگرایان و نشستی هم با نخبگان اقتصادی خواهند داشت. مجموعه‌ای از سلسله نشست‌ها را طراحی می‌کنند که البته از نظر من دیر است و چهار سال با تاخیر در حال انجام است.

*دیر شده؟


بله به نظر من ایشان باید دقیقا از همان دولت اول این کار را انجام می‌دادند.

*الان با توجه به شرایطی که وجود دارد فکر می‌کنید چنین نشست‌هایی می‌تواند موثر باشد؟

امیدوارم که دیر نباشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها