کد خبر: 242685
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۲ ۱۵:۴۶:۰۰
| |

محسن کوهکن، نماینده لنجان در مجلس دهم مطرح کرد

صحبت درگوشی مقامات سایر کشورها درباره شخصیت ترامپ/ ترامپ برای تعویق شکست بزرگ عقب‌نشینی کرد

محسن کوهکن، نماینده لنجان در مجلس دهم گفت: یک دید واقع‌بینانه به ما می‌گوید بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران همواره از سوی کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا در تحریم بوده است و این یک واقعیتی است که نمی‌توان منکر آن بود.

صحبت درگوشی مقامات سایر کشورها درباره شخصیت ترامپ/ ترامپ برای تعویق شکست بزرگ عقب‌نشینی کرد
کد خبر: 242685
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۲ ۱۵:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن کوهکن نماینده لنجان در مجلس دهم بیان کرد: قبل از توافق برجام، ایران تحریم بود و بعد از برجام هم، مدتی این کشورها بازی اقتصادی کردند و پس از خروج آمریکا از این توافق همه چیز به حالت تعلیق درآمد که نمونه بارز آثار آن را در وضعیت شرکت رنو و همچنین قراردادهای هوایی می توانیم بینیم. بنابراین ما هر کجا مقابل تهدیدات انها مقتدرانه ایستادیم آنها عقب نشستند. یادمان نرفته است که ترامپ رویای قطع کامل نفت را در سر می پروراند و این هم موردی بود که اتفاقا دولت هم موضع محکمی از خود نشان داد. وقتی ایران محکم اعلام کرد صادرات نفت ایران قطع شود هیچ نفتی از تنگه هرمز عبور نخواهد کرد و همچنین موضوع فروش نفت در بورس را مطرح کردند و محکم با دیگر کشورها وارد مذاکره شدند امریکا هم چاره ای جز پایین آمدن از موضع خود نداشت. به عبارت دیگر هر وقت ایران مقتدرانه ایستاد و به دنبال پیدا کردن راه حلی برای رفع مشکل بود نتیجه اش آن شد که کشورهایی مانند آمریکا قبل از آنکه یک شکست مفتضحانه را تحمل کنند یک گام به عقب برداشتند و در این راستا مستنثنی کردن 8 کشور مثال خوبی است؛ درواقع انها با این اقدام تلاش کردند از بار منفی این شکست در افکار عمومی بکاهند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: استراتژی ما باید مبتنی بر مقاومت و سخن گفتن از روی اقتدار باشد. ما نباید به هیچ عنوان در مقابل آن‌ها کوتاه بیاییم چرا که تجربه می گوید هرکجا فکر کردیم با لبخند و گفتمان و ... به حق‌مان می رسیم دقیقا همانجا آنها پرروتر شدند و اگر می خواستند یک گام جلو بیایند در این صورت پنج قدم جلو گذاشتند. لذا به اعتقاد من وقتی آمریکا عنوان می کند 8 کشور مستثنی هستند رسانه ها نباید سوراخ دعا را گم بکنند و فکر کنند این به معنای لطف و محبت آمریکا است بلکه این رفتار به معنای جلوگیری از یک شکست بزرگ است. آنها مدعی بودند که صادرات نفت ایران را به صفر می رسانند وقتی نتوانستند این کار را انجام دهند برای آنکه از یک افتضاح بین المللی جلوگیری کنند چنین اقداماتی را انجام دادند لذا این رفتار نباید به معنای حسن نیت طرف مقابل قلمداد شود.

کوهکن در پاسخ به این سوال که چه میزان باید صحبت های ترامپ را یک بلوف سیاسی در عرصه بین الملل تلقی کرد گفت: برخی مقامات کشورها که برای صحبت کردن درباره آمریکا و شخصیت ترامپ معذوریت دارند، در جلسه هایی که خبرنگاران حضور ندارند می گویند ترامپ فردی است که اولا قابل پیش‌بینی نیست و ثانیا اهل بلوف زدن است و سوم هم اینکه اگر ببیند بلوف سیاسی‌اش موفق نخواهد شد به صورت مزورانه عقب نشینی می کند. بنابراین این رفتارهایی که امروز از سوی آمریکا می بینیم یعنی تهدیدها و عقب نشینی ها ناشی از آن است که نمی تواند اهداف خود را به نتیجه برساند برای همین به صورت مزورانه رفتار می کند تا در نظر کشورهای دنیا و افکارعمومی بی اعتبار به نظر آید.

او تاکید کرد: وقتی آمریکا می گوید تحریم های شدیدی را علیه ایران وضع می کنیم بییشتر یک بلوف است ایران همواره تحریم بوده است و در سالهای گذشته دایره این تحریمات به اشخاص حقیقی هم رسیده است لذا در 13 آبان هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد و این یک بلوف سیاسی است که در آینده ای نچندان دور مشخص خواهد شد.

کوهکن در پایان گفت: یادمان باشد آنها از این صحبت ها یک هدف بیشتر ندارند و آن پمپاژ یک جنگ روانی در اقتصاد کشور است که با توسل به آن میزان نارضایتی داخلی را که طی ماه های گذشته در جریان بی تدبیری برخی در بازار ارز و سکه و طلا ایجاد شد را افزایش دهند. بنابراین کارشناسان اقتصادی و بخش خصوصی باید وارد میدان شوند و از ایجاد چنین فضایی جلوگیری کنند.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها