کد خبر: 247196
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۳ ۱۱:۵۰:۰۰
| |

بهرام سرمست، مدیرکل سیاسی وزارت کشور:

ملاک برای تأیید احزاب، قانون است نه گرایش سیاسی

بهرام سرمست، مدیرکل سیاسی وزارت کشور در واکنش به اینکه گفته می‌شود کمیسیون ماده 10 احزاب تعداد زیادی از احزاب اصولگرا را تعلیق کرده است، گفت: ترکیب کمیسیون فراقوه‌ای و فراجناحی است و ملاک کمیسیون برای تأیید احزاب قانون است نه گرایش سیاسی آن‌ها.

ملاک برای تأیید احزاب، قانون است نه گرایش سیاسی
کد خبر: 247196
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۳ ۱۱:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بهرام سرمست، مدیرکل سیاسی وزارت کشور درباره تعلیق برخی از احزاب اصولگرا به‌دلیل عدم تطبیق با قانون جدید و اعتراض آن‌ها مبنی‌بر اینکه توازن سیاسی بر هم خورده است، بیان کرد: ما تاکنون اعتراضی در این باره دریافت نکرده‌ایم. ما بر اساس قانون وضعیت احزاب را در کمیسیون بررسی می‌کنیم و هر کدام که شرایط تطبیق را داشته باشند، فارغ از گرایش سیاسی تأیید می‌شوند.

وی در همین راستا می‌افزاید: کمیسیون هم به‌گونه‌ای نیست که گرایش سیاسی خاصی داشته باشد. نماینده قوای قضاییه، مقننه و مجریه در آن حضور دارند و ترکیب فراقوه‌ای دارد. ملاک کمیسیون برای تأیید احزاب قانون است نه گرایش سیاسی آن‌ها.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با تأکید بر اینکه ملاک کمیسیون برای تأیید احزاب قانون است نه گرایش سیاسی، تصریح می‌کند: ما هم احزاب اصولگرا داریم و هم اصلاح‌طلب و اعتدالی. بنابراین ترکیب خانه احزاب هم این‌گونه است.

سرمست در پاسخ به اینکه کدام احزاب تاکنون نتوانسته‌اند با قانون جدید تطبیق پیدا کنند، می‌گوید: فهرستی از این احزاب را منتشر کرده‌ایم، البته این فهرست ابتدایی است و بعد از تشکیل مجدد کمیسیون به روز می‌شود و در نشست خبری منتشر خواهد شد.

وی همچنین می‌گوید گروهی از احزاب اصلاح‌طلب هنوز تأیید نشده‌اند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا وزارت کشور تاریخ جدیدی برای ارائه مدارک یا مستندات برای تطبیق با قانون جدید مشخص کرده است یا نه، می‌گوید: خیر! ما قانون جدیدی برای این مورد مشخص نکرده‌ایم.

اخیراً حسین کنعانی‌مقدم، دبیر کل حزب سبز ایران اعلام کرده بود که « شاهد نظارت استصوابی در کمیسیون ماده 10 در خصوص احزاب هستیم و شواهد و قرائن نشان می‌دهد تعداد احزاب اصلاح‌طلبی که از حیث وزارت کشور خود را با قانون جدید احزاب تطبیق داده‌اند در مقابل اصولگرایان 90 به 10 است. کمیسیون ماده 10 احزاب حق ندارد آرایش سیاسی کشور را به هم بزند»

منبع: ایرناپلاس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها