کد خبر: 248533
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۰ ۱۳:۰۴:۰۰
| |

سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی:

مجلس نماد اقتدار و قانونگذاری در کشور است /بخشی از ضعف عملکردی پارلمان به دلیل نظام انتخاباتی است

سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: بخشی از ضعف عملکردی مجلس به دلیل نظام انتخاباتی پارلمان است زیرا بخش اعظمی از وقت و انرژی نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه برای حل مسایل جزیی است.

مجلس نماد اقتدار و قانونگذاری در کشور است /بخشی از ضعف عملکردی پارلمان به دلیل نظام انتخاباتی است
کد خبر: 248533
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۰ ۱۳:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به روز مجلس و گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله مدرس بیان کرد: مجلس نماد اقتدار و قانونگذاری در کشور است و در صورت تدوین قوانین کاربردی، کلیدی و اثرگذار در سطح جامعه، می‌تواند نقش خود را به وضوح نشان دهد.

نماینده فریمان در مجلس اظهار کرد: اگر قانونگذاری تنها یکسری کلی‌گویی و انشای برخی مطالب بدون جنبه عملیاتی و اجرایی باشد، طبعا اثر و خاصیت مجلس از میان خواهد رفت.

وی تاکید کرد: ما در مجلس دهم برخی قوانین خوب و کاربردی داشته‌ایم که می‌تواند به عنوان شاخص این دور از مجلس محسوب شود مانند قانون منع بکارگیری بازنشستگان، البته امکان دارد مجلس با وضع قوانینی تنها کلی‌گویی کرده باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به انتقاد برخی نسبت به عملکرد دور دهم مجلس نسبت به دور نهم هم گفت: بخشی از این ضعف به دلیل نظام انتخاباتی پارلمان است، مجلسیان از یک سو باید قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین داشته باشند و از طرفی دیگر در حوزه‌های انتخابیه خود به طور پیوسته درگیر مسایل جزیی عمرانی و مطالبات مردمی باشند.

قاضی‌زاده‌هاشمی بیان کرد: این موضوع بخش عظیمی از انرژی و وقت نمایندگان را به خود اختصاص می‌دهد و براین اساس ما شاهد تغییر و تحول در تعداد نمایندگان و کاهش تاثیر کیفی مجلس هستیم، لذا در صورت عدم اصلاح نظام انتخاباتی مجلس به صلابت و اعتبار پارلمان لطمه وارد خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها