کد خبر: 253669
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۸ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

لابی‌گری در بودجه 98 قاعدتا کم خواهد بود/ اولویت اول نمایندگان در بررسی بودجه مسایل ملی باشد نه بخشی‌نگری/ همه می‌دانند دچار کسری منابع هستیم

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در شرایط کنونی همه باید به مسایل اصلی و اساسی کشور بپردازیم و نباید نگاههایمان بخشی باشد.

لابی‌گری در بودجه 98 قاعدتا کم خواهد بود/ اولویت اول نمایندگان در بررسی بودجه مسایل ملی باشد نه بخشی‌نگری/ همه می‌دانند دچار کسری منابع هستیم
کد خبر: 253669
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۸ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کاظم جلالی نماینده تهران و رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با بیان اینکه نباید به بودجه نگاه بخشی داشت، گفت: بخشی‌نگری همیشه بد است و نباید بخشی‌نگری داشته باشیم. در حال حاضر با توجه به اینکه دچار کاهش منابع از ناحیه تحریم‌ها هستیم، بخشی نگری بیشتر بد است.

او تاکید کرد: در شرایط کنونی همه باید به مسایل اصلی و اساسی کشور بپردازیم و نباید نگاههایمان بخشی باشد. البته در بخشی‌نگری ریشه اصلی مشکل ما در عدم انجام آمایش سرزمین است. اگر آمایش سرزمینی انجام شود و هدف‌گذاری صورت گیرد که برای توسعه هر منطقه چه اقداماتی باید انجام شود شاهد بلبشویی که در حال حاضر در برخی از مناطق کشور داریم، نبودیم.

رییس فراکسیون مستقلین مجلس، ادامه داد: برای مثال، بردن فولاد در منطقه‌ای که کم آب است از ریشه غلط بود. چون در این شرایط باید آب را از جای دیگر منتقل شود و این موضوع هزینه‌های یک پروژه را هم بسیار افزایش می‌دهد و بسیاری از پروژه‌ها از حالت اقتصادی خارج می‌شود. لذا پیش مقدمه این موضوع بحث آمایش سرزمین است.

جلالی گفت: هیچ گاه نباید بخشی نگری داشته باشیم و در حال حاضر عدم بخشی نگری در بودجه برای کشور ضروری‌تر است.

او در خصوص لابی‌های انجام شده در هنگام بررسی بودجه در مجلس، تاکید کرد: لابی‌ها در بودجه 98 قاعدتا کم خواهد بود چون همه آگاهی دارند که وضعیت اقتصادی کشور در سال آینده چگونه است و دچار کسری منابع هستیم. به نظر می‌رسد که درک خوبی در مجلس شورای اسلامی و در میان نمایندگان وجود دارد که مسایل بخشی خود را الویت ندهند و الویت اولشان مسایل ملی باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها