کد خبر: 253986
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۵ ۱۰:۲۰:۰۰
| |

بهمن کشاورز، رئیس پیشین اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»

صراحت آیت‌الله شاهرودی قابل تقدیر بود

بهمن کشاورز، وکیل پایه یک دادگستری با تاکید بر صراحت آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی گفت: آیین‌نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلا در زمان آقای آیت‌الله شاهرودی تصویب شد، اما وی این ذکاوت و شجاعت را داشت  که به محض آنکه اشکالات و مضرات آیین‌نامه مذکور برایش روشن شد، آن را معلق کرد.

صراحت آیت‌الله شاهرودی قابل تقدیر بود
کد خبر: 253986
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۵ ۱۰:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بهمن کشاورز، رئیس پیشین اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در گفت‌وگو با « اعتمادآنلاین » درباره وضعیت قوه‌قضاییه بیان کرد: به طور کلی در مورد قوه قضاییه و نحوه عمل آن و موارد مثبت و منفی این نحوه عمل می‌توان بسیار صحبت کرد اما بعضی نکات است که منتسب به فرد یا افراد خاص می‌شود.

این وکیل دادگستری افزود: مثلا کسانی که قانون مشهور دادگاه‌های عام منتسب به آنها است شناخته شده‌اند و درخصوص مثبت یا منفی بودن این قانون باید از کل شاغلین امر قضا و همه وکلای دادگستری ایران و از همه مهمتر هم‌میهنانی که در مدت اجرای این قانون با عدلیه سروکار پیدا کردند، سوال پرسید.

این حقوقدان در ادامه با اشاره به زمانی که آیت‌الله هاشمی شاهرودی ریاست دستگاه قضا را به عهده گرفت، عنوان کرد: نتایج اجرای این قانون چنان بود که آقای آیت‌الله هاشمی شاهرودی در زمانی که به ریاست قوه قضاییه منصوب شدند، گفتند که ویرانه‌ای را تحویل گرفتم.

کشاورز در ادامه افزود: اینکه این ویرانه کاملا آباد شد یا خیر، بحث دیگری است اما درباره آقای آیت‌الله شاهرودی علاوه بر اینکه این صراحت او در جای خود قابل تقدیر و تحسین است، اقدام ایشان برای احیاء دادسراها به یادماندنی و ستودنی است.

این وکیل دادگستری با اشاره به تصویب قانون دادگاه‌های عام در دوره ریاست ایت الله هاشمی شاهرودی تصریح کرد: در عین حال نباید فراموش کرد که امحای دادسرا یکی از نتایج بلکه یکی از اهداف مهم یا مهمترین هدف تصویب قانون دادگاه‌های عام بود.

رئیس پیشین اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران همچنین با اشاره به تصویب و تعلیق آیین‌نامه اجرایی استقلال کانون وکلا در دوران آیت‌الله هاشمی شاهرودی گفت: البته آیین‌نامه عجیب اجرایی لایحه استقلال کانون وکلا نیز در زمان آقای آیت‌الله شاهرودی تصویب شد، اما وی این ذکاوت و شجاعت را داشت که به محض آنکه اشکالات و مضرات آیین‌نامه مذکور برایش روشن شد، آن را معلق کرد.

کشاورز افزود: این مورد را هم می‌توان در فهرست کارهای مثبت آیت الله هاشمی شاهرودی وارد کرد، هرچند که ممکن است گفته شود، چرا دادسرا الحاق و آیین‌نامه‌ای آنچنان تصویب شد که بعدا تدارک موارد لازم آید؟ پاسخ من این است که همه چیز نسبی است و باید در اینگونه موارد پراگماتیست بود و اصالت عملی داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها