کد خبر: 254478
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۵ ۰۸:۵۳:۰۰
| |

علی شمخانی دبیرشورای عالی امنیت ملی:

هرگونه اقدام خلاف روند صلح، آسیب به امنیت افغانستان است

دبیرشورای عالی امنیت ملی در دیدار با رییس اجرایی افغانستان ضمن اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند صلح در این کشور با رویکرد درون افغانی گفت: هر گونه اقدام بر خلاف این روند آسیب زدن به امنیت و ثبات افغانستان است.

هرگونه اقدام خلاف روند صلح، آسیب به امنیت افغانستان است
کد خبر: 254478
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۵ ۰۸:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیرشورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در ادامه برنامه های خود در سفر به افغانستان، با عبدالله عبدالله رییس اجرایی افعانستان دیدار و پیرامون مسائل مورد علاقه دو کشور گفتگو کرد.

در این دیدار، شمخانی با توجه به اهمیت روابط ایران و افغانستان در راستای تامین منافع دو کشور و امنیت و ثبات منطقه، افزایش سطح همکاری در همه زمینه ها را خواستار شد.

شمخانی با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا علیه کشورهای مستقل، راهبرد آمریکا در منطقه را سلطه دائمی با غارت حداکثری و هزینه حداقلی ذکر کرد و افزود : راه اندازی جنگ های نیابتی و ایجاد گروه های تروریستی - تکفیری و حمایت مستمر از آنان در همین راستا برنامه ریزی شده است.

وی برنامه ریزی جامع ، همکاری مستمر و هماهنگی نزدیک کشورهای منطقه برای ریشه کردن زمینه های ایجاد وگسترش ترویسم را اقدامی اصولی برای مقابله با تروریسم توصیف کرد و افزود: برگزاری اولین کنفرانس امنیتی منطقه ای با حضور مشاوران و دبیران امنیت ملی کشورهای ایران، روسیه، چین، هند و افغانستان در تهران گام مهمی بود که دراین زمینه برداشته شد.


شمخانی، با اشاره به اراده رهبران دو کشور بر توسعه و تعمیق روابط تهران - کابل اظهار امیدواری کرد؛ با پیگیری و اجرای توافقات این سفر شاهد فصل نوینی از روابط و همکاری های دو کشور باشیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها