کد خبر: 256530
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۱۵:۰۸:۰۰
| |

محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی:

مرحوم مهدوی کنی در اوج اختلافات گفته بود باید کروبی را از خودمان بدانیم

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی از جزئیات دیدارهای سال 88 با میرحسین موسوی و کروبی و مواضع عسگراولادی درباره آنها گفت.

مرحوم مهدوی کنی در اوج اختلافات گفته بود باید کروبی را از خودمان بدانیم
کد خبر: 256530
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۱۵:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگویی علاوه بر بیان جزئیاتی از جلسه خصوصی‌اش با مهدی کروبی، به تشریح جلسه مشترک پنج تن از چهره‌های سیاسی کشور از جمله مرحوم حبیب الله عسگراولادی با میرحسین موسوی پرداخت.

قسمت‌هایی از این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید.

*اواخر دومین هفته پس از انتخابات سال 88 مرحوم آیت الله مهدوی کنی در تماسی با مرحوم عسگراولادی از ایشان سراغ آقای کروبی را گرفت. آقای عسگراولادی به آیت‌الله مهدوی کنی گفت که "من خبری از آقای کروبی ندارم و به دلیل این اقدامات اخیر او علاقه‌ای هم ندارم که بدانم چه کار می‌کند." آقای مهدوی کنی در واکنش به ایشان می‌گوید که شما همین امروز باید به سراغ آقای کروبی بروید. از آنجا که آقای عسگراولادی نسبت به آقای مهدوی کنی احترام فوق العاده در حد تمکین قائل بود، علی‌رغم عدم تمایل قرار ملاقاتی را با آقای کروبی هماهنگ کرد.

* از‌ آنجایی که آقای عسگراولادی به من توصیه کرده بود که در این جلسه همسر آقای کروبی نیز حضور داشته باشند، بنده به همراه همسرم به منزل آقای کروبی رفتم. البته قبل از اینکه قرار و مدارها برای تشکیل این جلسه گذاشته شود، بنده دیداری با آیت‌الله مهدوی کنی داشتم. در این دیدار به ایشان عرض کردم که می‌‌خواهم بنا به توصیه آقای عسگراولادی، جلسه‌ای با آقای کروبی داشته باشم. سپس در ادامه از آیت الله مهدوی کنی پرسیدم که آیا شما حاضرید که آقای کروبی به دیدار شما بیاید تا با نصیحت شما از مسیری که در آن قرار گرفته، نجات یابد؟

*علت طرح این سوال از آیت الله مهدوی این بود که بنده در گذشته از زبان ایشان شنیده بودم که در اوج اختلافات با آقای کروبی و در بحبوحه تشکیل مجمع روحانیون مبارز و انتخابات مجلس سوم درباره او می‌گفت ما باید کروبی را از خودمان بدانیم و نباید تماس با او را قطع کنیم. آقای مهدوی به من گفتند "نه تنها این اجازه را به شما می‌دهم بلکه خودم نیز آمادگی گفت‌وگو با آقای کروبی را دارم چرا که ما نباید اجازه دهیم آقای کروبی به این راحتی از مسیر انقلاب منحرف شود."

منبع:‌ تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها