کد خبر: 256537
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

آیت الله هاشم هاشم‌زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری:

تندروها کاملا در کمربند ‌ایمنی و آزاد هستند

یک عضو مجلس خبرگان رهبری بیان نقش و اهمیت حوزه های علمیه، انتقاد و هشدارهایی نسبت به برخی از رویه ها و عملکردهای این نهاد مهم دینی داشت و گفت: عدم برخورد با بی اخلاقی های در شعارها و عملکرد برخی از طلاب حوزه، نشان داد که تندروها کاملاً در کمربند ‌ایمنی و آزاد هستند.

تندروها کاملا در کمربند ‌ایمنی و آزاد هستند
کد خبر: 256537
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی نماینده مجلس خبرگان رهبری در مورد برخی از نواقص و امور بر جای مانده حوزه‌های علمیه اشاره و اظهار کرد: یکی از مشکلات بزرگ و خطرآفرین نظام، انقلاب و کشور اسلامی­ ما تندروی و افراط‌گرایی است که از آغاز پیروزی انقلاب توده سنگینی از گرد و غبار آن به وسیله منافقین و چپگراها که در جمع انقلابیون قرار داشتند وارد سیستم انقلاب و نظام اسلامی ما شد.

وی افزود: این تندروی مخصوصا در نهاد‌های جدید انقلاب که بیشتر ورود پیدا کرده بودند فاجعه آفرید و مشکلات جدی به بار آورد خلاف شرع‌های فراوان بیّن تحقق یافت طرفداران واقعی انقلاب اسلامی را نگران نمود تا آنجا که فریاد حضرت امام بلند و منتهی به صدور فرمان 8 ماده ای تاریخی آن بزرگوار شد که در تاریخ انقلاب ماندگار است. ما امروز بیش از پیش بدان نیازمندیم بعد از این فرمان ستاد اجرائی متشکل از مسئولان عالی نظام و هیات نظارت بر اجرای فرمان امام تشکیل شد که من نیز یکی از اعضای هیأت نظارت بودم و مبارزه بی‌امان با تندروی ‌ها و افراط‌گری‌ها شروع گردید تا حدی فروکش نمود ولی رگه‌ها و رسوباتی از آن در جامعه و سیستم نظام به طور نامرئی باقی ماند.

هاشم‌زاده هریسی اظهارکرد: بعد از پیدایش جریانات و جناح‌های سیاسی داخلی دوباره به شکل‌های مختلف دیگر به وسیله تندرو‌های خودی نمایان شد و ادامه پیدا نمود که تاکنون نیز با فراز و نشیب ادامه دارد. بلای دیرینه و منشاء بسیاری از مشکلات موجود و جاری جامعه و نظام ماست. مهمترین عامل تنگناها و شرایط سختی که امروز در نظام و جامعه ما خود را نشان می­دهد آثار همین تندروی‌ها و افراط­گری­ها است که در مسایل داخلی و بین‌المللی از ما بروز می­کند و دردسر می­سازد این تندروی­ها و افراط­گرائیها که خلاف اسلام، ناقض اخلاق و ضد منافع ملی و مصالح نظام وکشور است و شایسته بود که به تدریج کنترل می­شد و فروکش می­کرد متأسفانه روز بروز تشویق و تشدید شد و هاله­‌ای از آن تندروی­‌ها و سیاست‌بازی‌ها به سیستم حوزه‌های علمیه نیز وارد شدو هر از چند گاهی فاجعه می­‌آفریند و عامل بروز برخی شعار‌ها و حرکات خارج از شئون روحانیت و حوزه‌ها می‌شود و موجب بدبینی‌ها و نارضایتی ‌های شدید می‌شود در بین مردم زمینه‌های حرف و حدیث و انتقادات تند را فراهم می­‌آورد.

وی با بیان اینکه یکی از نمونه‌های بارز و چندش‌آور افراط و تندروی در کشور «شعار تهدیدی استخر فرح» بود که اخیرا در مرکز ثقل انقلاب اسلامی یعنی فیضیه اتفاق افتاد، گفت: گناه، بداخلاقی و نفرت از این اقدام می‌بارید و آبروی حوزه‌ها و نظام را در جهان به حراج گذاشت. این اقدام تهدید، اعتراف به قتل و خیلی از زشتی‌ها را به نمایش نهاد و فریاد مراجع عظام و برخی از دوستان و دلسوزان نظام، انقلاب و حوزه­ها را به صدا در آورد. ولی متاسفانه کسی این فریاد‌‌ها را نشنید پیگیری و بررسی نشد و برخوردی انجام نگرفت و نشان داد که این‌ تندروها کاملاً در کمربند ‌ایمنی و آزاد هستند و هیچ اطمینانی نیست که بدتر از آن‌ها نیز دوباره تکرار نشود و اگر باب تندروی، افراط گرایی، ورود جناح های سیاسی و بازی های تند سیاسی به حوزه‌های علمیه گشوده شود کنترل آن بسیار سخت است سم مهلک برای حوزه‌ها است

این عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: برخی از طلبه‌ها در حوزه‌ها به جناح‌های سیاسی وابسته می‌شود که این استقلال حوزه های علمی را از نظر فکری، سیاسی و فرهنگی خدشه‌دار می‌کند و با این همه خطرات که تندروی و افراط‌گری دارد متاسفانه گاهی برخی از آثار و نشانه‌های آن در حوزه‌ها دیده و صداهایش شنیده می‌شود و برای مسئولان، مدیران، دست‌اندرکاران و همه دلسوزان روحانیت و حوزه‌های هشدار می‌دهد.

منبع: جماران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها