کد خبر: 265177
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ ۱۹:۰۳:۰۰
| |

محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین:

باید برای جوانان کارنامه عادلانه و عالمانه‌ای از نظام جمهوری اسلامی ارائه کنیم

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه چهل سالگی در معارف دینی و فرهنگی ما معنای ویژه‌ای دارد و آن بلوغ فکری یک انسان است، گفت: در ارزیابی عملکرد 40 ساله جمهوری اسلامی ایران باید کارنامه عادلانه و عالمانه‌ای از نظام ارائه شود.

باید برای جوانان کارنامه عادلانه و عالمانه‌ای از نظام جمهوری اسلامی ارائه کنیم
کد خبر: 265177
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ ۱۹:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد رضا باهنر عصر شنبه در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین با تسلیت حضرت زهرا (س) افزود: دهه فجر پیش روی و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم.


وی با بیان اینکه طبق آمار 70 درصد جمعیت ایران پس از انقلاب به دنیا آمده اند و امام (ره) و دفاع مقدس را درک نکرده اند، افزود: اگر حداقل سن را 10 سال در نظر بگیریم 80 درصد جمعیت قبل از انقلاب را درک نکرده اند و این نسل به شکل طبیعی سوال هایی دارند. آنها می پرسند انقلاب برای ما چه کرده است؟ پس باید به آنها پاسخ قانع کننده ای داده شود.


دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین یادآور شد: نسل جوان می پرسد چه کار کرده ایم و چه کارهایی را نکرده ایم که دیگران انجام داده اند و اگر حکومت عوض نمی شد چه می شد؟ به همین دلیل با مشورت هیات اجرایی مشورت کردیم و یکی از جوانان نسل پس از انقلاب را دعوت کردیم تا در ادامه گزارش مختصری از عملکرد انقلاب ارائه دهیم. در این گزارش از دولت یا فرد خاصی سخن نمی گوییم.

انقلاب اسلامی حرکتی کم نظیر در طول تاریخ بوده است


در ادامه این نشست مهرداد بذرپاش نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه انقلاب اسلامی حرکتی کم نظیر در طول تاریخ بوده است، گفت: در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی باید به شکلی عمیق این موضوع بررسی شود در چهل سالگی فرد به بلوغ می رسد.


وی ادامه داد: با پیشرفت فناوری ارتباطی در سال 97 صحبت هایی می کنیم که در گذشته نمی توانستیم انجام دهیم و یا اگر می زدیم این سخنان شنیده نمی شد، در گذشته دو شبکه تلویزیونی داشتیم و اگر کسی می خواست حرف متفاوتی بشنود به سمت رادیوهای بیگانه می رفت ولی امروز با استفاده از فناوری اطلاعات و ماهواره حرف های متفاوتی شنیده می شود.


بذرپاش اظهار داشت: با آمدن ابزارهای نوین ارتباطی مردم به دنبال قیاس هستند و به این شیوه نارضایتی و رضایت خود را ابراز می کننداما در مقام قیاس باید کاستی ها و محاسن با هم دیده شوند.


وی با بیان اینکه به رغم نارضایتی مردم، صنعت خودروسازی پیشرفت کرده است، افزود: علت این ناراحتی مقایسه شرکت های خودروسازی سایر کشورها با خودروسازان داخلی است، در همه بخش ها هم همین است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها