کد خبر: 266497
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۱ ۰۹:۵۸:۰۰
| |

عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین:

مجلس با استانی شدن انتخابات، روی مسایل کلان کشور متمرکز می شود

استاندار قزوین گفت: اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت استانی انتخاب شوند، فرصت بیشتری پیدا می کنند به قانونگذاری و مسائل ملی کشور و حتی مسایل کلان در سطح استان خود متمرکز شوند.

مجلس با استانی شدن انتخابات، روی مسایل کلان کشور متمرکز می شود
کد خبر: 266497
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۱ ۰۹:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالمحمد زاهدی با اشاره به لایحه قانون جامع انتخابات و طرح استانی شدن انتخابات، گفت: تمرکز نماینده پارلمان بر روی مسایل کلان کشور، مزیت استانی شدن انتخابات است و سبب می شود آنها با فراغ بال و فارغ از مسائل جزئی که در روستاها و بخش ها وجود دارد، به مسئله قانونگذاری -که وظیفه ذاتی نمایندگان است -متمرکز شوند.


استاندار قزوین افزود: در مجموعه شهرستان های یک استان، هم مسائل بسیار ریز و جزیی و هم مسایل بسیار بزرگ وجود دارد؛ هم طرح های ملی و کلان و هم طرح با مقیاس کوچک وجود دارد که باید برای تمرکز و پرداختن به آنها، تفکیک منطقی قایل شویم. اعضای «شوراهای اسلامی شهر و روستا» با توجه به ظرفیت ها و اساسا شرح وظایفی که دارند، می توانند به یکسری مسائل خرد در مقیاس شهرستان، بخش و روستا مانند مطالبات مردم در حوزه عمران و آبادانی شهری یا روستایی بپردازند و برنامه ریزی، اجرا و تحقق آن ها را پیگیری کنند.


استاندار قزوین خاطرنشان کرد: استانی شدن انتخابات در دوره های قبل مجلس شورای اسلامی نیز مطرح شد، اما یا استقبال نشد و یا تصویب نهایی و تایید نشد؛ اما در دوره کنونی ، کلیات آن در مجلس تصویب شده و با توجه به اینکه نظر دولت نیز موافق است؛ امیدواریم این طرح در صحن علنی مجلس نیز تصویب و تایید نهایی هم صورت بگیرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها