کد خبر: 266919
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۲ ۱۷:۴۸:۵۳
| |

محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

سهم ایران با تقویت دیپلماسی اقتصادی در سوریه حفظ شود/ سرمایه‌گذاران ایرانی علاقمند به فعالیت اقتصادی در سوریه

محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس، گفت: وزارت امور خارجه با تقویت بخش دیپلماسی اقتصادی سهم ایران در سوریه برای سرمایه‌گذاری را حفظ کند.

سهم ایران با تقویت دیپلماسی اقتصادی در سوریه حفظ شود/ سرمایه‌گذاران ایرانی علاقمند به فعالیت اقتصادی در سوریه
کد خبر: 266919
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۲ ۱۷:۴۸:۵۳

اعتمادآنلاین| محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به ظرفیت جمهوری اسلامی ایران به لحاظ توانمندی در بازسازی عراق و سوریه اشاره کرد و بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر بازار در اختیار ترکیه، عربستان و روسیه است و به نظر ترکیه و عربستان به دنبال بیشترین منافع در سوریه هستند در حالی که این فرصت برای ما هم فراهم است.

ایران با توجه به هزینه تامین امنیت سوریه سهم بسزایی در بازسازی دارد

نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران متحمل هزینه بسیار در سوریه شده است، تصریح کرد: ایران برای تامین امنیت سوریه هزینه داده لذا در بازسازی این کشور باید شرایط حضور و فعالیت شرکت های مهندسی تعبیه شود.


وی افزود: وزارت امور خارجه با تقویت بخش دیپلماسی این وزارتخانه باید بخش اقتصادی در حوزه بین‌الملل را تقویت و با ارتقاء ارتباطات سهم ایران در سوریه را حفظ کند.

سرمایه‌گذاران ایرانی علاقمند به فعالیت اقتصادی در سوریه

رضایی کوچی معتقد است: سرمایه گذاران ایرانی علاقمند به سرمایه گذاری در سوریه هستند بنابراین ما باید زمینه این سرمایه گذاری را تعبیه کنیم، دولت در حوزه تعبیه زمینه‌های سیاسی باید پیشگام شود تا فعالیت اقتصادی ما در سوریه افزایش یابد.

دولت برنامه‌های خود را عملیاتی کند

این نماینده مجلس دهم، خاطرنشان کرد: مجلس از بُعد دیپلماسی پارلمانی گام‌های مهمی برداشته است، معاون اول رئیس‌جمهور و وزرای راه و نیرو نیز به سوریه سفر کردند اما تاثیر این رفت و آمدها باید در حوزه عملیاتی بروز و ظهور پیدا کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، افزود: جمهوری اسلامی و روسیه در تحولات سوریه نقش مهم و بسزایی داشته‌اند، دولت سوریه هم این نقش را انکار نکردند و علاقمند به سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی ایران در سوریه هستند، بنابراین با توجه به این شرایط، پروژه‌ها باید عملیاتی شود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها