کد خبر: 268199
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۱۶:۱۲:۰۰
| |

آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه:

12 هزار قاضی در قوه قضائیه مشغول فعالیت هستند/ اروپایی‌ها باید به شرط‌های خود در برجام عمل کنند و نیازی به شروط جدید نیست

آیت‌الله آملی‌لاریجانی با اشاره به اینکه جذب قاضی کار آسانی نیست و طی کردن مراحل جذب کار دشوار است، گفت: زمانی که بنده در قوه قضائیه مشغول به کار شدم تعداد قضات 7 هزار نفر بود که امروز به 12 هزار قاضی رسیده است.

12 هزار قاضی در قوه قضائیه مشغول فعالیت هستند/ اروپایی‌ها  باید به شرط‌های خود در برجام عمل کنند و نیازی به شروط جدید نیست
کد خبر: 268199
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۱۶:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اظهار کرد: قوه قضائیه بخشی از حاکمیت نظام جمهوری اسلامی است و بسیار تاثیرگذار می‌باشد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه این نظام با معماری امام راحل به عنوان یک روش جدید در حکمرانی تاسیس شد، افزود: با مجاهدت شهدا این نظام بنا گذاشته شد و انحصار این نظام الهی به این دلیل است که مردم سالاری دینی را به نظام الهی پیوند داده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد قضاتی که از ابتدای انقلاب مشغول به کار بودند با تعداد قضات حال حاضر قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: زمانی که بنده در قوه قضائیه مشغول به کار شدم تعداد قضات 7 هزار نفر بود که امروز به 12 هزار قاضی رسیده است.

آیت‌الله لاریجانی با اشاره به اینکه جذب قاضی کار آسانی نیست و طی کردن مراحل جذب کار دشوار است، گفت: از نظر کیفی بر روی جذب قاضی کارهای زیادی انجام شده است، زیرا عدالت با تکامل منابع قوه قضائیه قابل تحقق است.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: امروزه بیش از 16 هزار پرونده در دستگاه قضایی رسیدگی می‌شود که عدالت با شاخه‌های خودش در این پرونده‌های تجلی پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: نیرو‌هایی که متولی کار در قوه قضائیه هستند عدالت را پیگیری می‌کنند، زیرا در غیر این صورت کار روی زمین می‌ماند.

آیت‌الله لاریجانی اضافه کرد: در دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شاهد توسعه فناوری‌های نوین هستیم.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: فناوری‌های نوین که در قوه قضائیه به کار گرفته شده است، کار عدالت را محقق کرده و مراجعه مردم را تسهیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه شاخه‌های رسیدگی به پرونده‌ها که تجلی‌گاه عدالت هستند، گسترش پیدا کرده است، گفت: ما خوشحالیم که در چهل سالگی جمهوری اسلامی قوه قضائیه با قضات متدین پرونده‌ها را با سرعت و دقت رسیدگی می‌کند؛ البته تا رسیدن به قله‌هایی که مدنظر اسلام، شرع و مقام معظم رهبری است، فاصله داریم.

آیت‌الله لاریجانی خاطرنشان کرد: همگام با سیر تکاملی جمهوری اسلامی و پیشرفت‌هایی که در طول زمان صورت گرفته دستگاه قضایی هم پیشرفت کرده است.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی نباید دستخوش سیاه‌نمایی و ضد انقلاب بیرونی و تهاجم‌های داخلی قرار بگیرد و خدمات دیده نشود.

وی با اشاره به اینکه امام راحل خودباوری و اتکای به خود را به ما نشان داد، گفت: امروز جوانان و دانشمندان ما در مسیر خودباوری کار‌های بزرگی انجام دادند که باعث افتخار کشور است.

آیت‌الله لاریجانی گفت: امروز در چهل سالگی انقلاب ما به این کار‌های عظیم مفتخر هستیم و باید شکر نعمت داشته باشیم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اهمیت حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: ما انتظار داریم در یوم الله 22 بهمن مردم حیله‌های دشمن را خنثی کنند.

آیت‌الله لاریجانی ادامه داد: آمریکایی‌ها ادعا کردند که نظام جمهوری اسلامی چهل سالگی را نمی‌بیند و امروز ما اعلام می‌کنیم که این ملت مسیر خود را ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه ملت شریف و غیور ایران هیچ‌گاه تسلیم خواسته دشمن نخواهد شد،اضافه کرد: مردم ایران اعم از پیر، جوان، بزرگسال، مسئول و غیر مسئول در این راهپیمایی شرکت و عملیات روانی دشمن را خنثی می‌کنند.

رئیس قوه قضائیه درباره شرط‌های جدید اتحادیه اروپا در قبال کشورمان خاطرنشان کرد: من قبلا و در صحبت‌های روز گذشته مطالبی را عرض کردم؛ البته بنده هنوز متن آن بیانیه را نخوانده‌ام و بنا بر گزارش‌های رسیده آن‌ها شرط‌هایی را مطرح کرده‌اند که ملت و دولت ایران این شرط‌ها را نمی‌پذیرند.

آیت‌الله آملی لاریجانی گفت: آن‌ها باید به شرط‌های خود در برجام عمل کنند و نیازی به شروط جدید نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها