کد خبر: 276763
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۶ ۱۲:۱۳:۰۰
| |

محمدجواد ابطحی، عضو فراکسیون ولایی در مجلس:

جابجایی وزارتخانه‌ها دردی از مردم دوا نمی‌کند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعتقاد دارد جابجایی ساختمان وزارتخانه ها به استان ها دردی از مردم دوا نمی کند و باید به سمت افزایش اختیار استانها در امور مختلف گام برداریم.

جابجایی وزارتخانه‌ها دردی از مردم دوا نمی‌کند
کد خبر: 276763
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۶ ۱۲:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد ابطحی در رابطه با ضرورت تمرکززدایی و افزایش اختیار استانها در امور مختلف، گفت: متاسفانه طی چند دهه گذشته همواره شاهد تاکید دولت ها بر تمرکزگرایی بوده ایم زیرا برخی افراد هیچگاه حاضر نیستند قدرتشان کم شود و تفویض اختیار صورت بگیرد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جابجایی ساختمان وزارتخانه ها به استان ها دردی از مردم دوا نمی کند، تصریح کرد: در واقع امروزه حل و برطرف کردن مشکلات کشور در گروه تصمیم گیری در استانها است زیرا مسئولان محلی نسبت به افرادی که در پایتخت هستند اشراف بیشتری به نیازها و سایر مولفه ها دارند این رو مسئله انتقال وزارتخانه ها کارگشا نخواهد بود.

وی ادامه داد: برخی اعتقاد دارند می توان با کپی برداری از برخی کشورها مانند مالزی و غیره وزارتخانه ها را از پایتخت به استانها منتقل کنند که این مهم موجب کاهش مهاجرت به تهران، کاهش آلودگی و هوا و غیره می شود اما آیا تمرکززدایی با چنین اقدامی صورت می گیرد که در پاسخ باید گفت خیر.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: به طور جدی باید اذعان کرد تمرکززدایی با افزایش اختیار در امور مختلف به استانها و شوراهای شهر و روستا محقق می شود. بنابراین باید اداره امور در استانها را بر اساس شیوه های جدیدی انجام دهیم؛ به غیر از مسایل امنیتی و سیاست گذاری های کلان، می توان در مسائلی گوناگون اختیاراتی به استانداران و فرمانداران تفویض کرد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها