کد خبر: 280973
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ ۱۸:۴۰:۰۰
| |

محمدصادق جوادی‌حصار، عضو حزب اعتمادملی در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با اشاره به ماموریت سفر به مناطق سیل‌زده گلستان:

تیم پنج نفره‌ای از طرف حزب اعتمادملی مامور رصد وضعیت مناطق سیل‌زده شد/ سیل که فروکش کند، نیازهای مردم آشکار می‌شود/ مشکل مناطق سیل‌زده بیشتر در گمیشان است/ غذای گرم به اندازه کافی برای سیل‌زدگان وجود دارد/ آق‌قلا در حال برگشتن به وضعیت عادی است/ در کمک‌رس

محمدصادق جوادی حصار، عضو حزب اعتمادملی درباره وضعیت مناطق سیل‌زده گفت: در حال حاضر مشکل منطقه بیشتر در گمیشان است و امیدوار هستیم با امدادهایی که ارتش، سپاه و نیروهای مردمی انجام می‌دهند آب را از شهر دور کنند و اجازه ندهند شهر بیشتر از این تحت تصرف آب قرار گیرد.

تیم پنج نفره‌ای از طرف حزب اعتمادملی مامور رصد وضعیت مناطق سیل‌زده شد/ سیل که فروکش کند، نیازهای مردم آشکار می‌شود/ مشکل مناطق سیل‌زده بیشتر در گمیشان است/ غذای گرم به اندازه کافی برای سیل‌زدگان وجود دارد/ آق‌قلا در حال برگشتن به وضعیت عادی است/ در کمک‌رس
کد خبر: 280973
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۷ ۱۸:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدصادق جوادی حصار، عضو حزب اعتمادملی در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با اشاره به ماموریت حزب متبوعش به او و چهار نفر دیگر برای حضور در مناطق سیل‌زده گلستان بیان کرد: در پی صدور اطلاعیه حزب، ماموریتی به من و چهار نفر دیگر داده شد تا به منطقه سیل‌زده در استان گلستان برویم.

او در ادامه درباره اقدامات انجام‌شده در ماموریت سه روزه خود عنوان کرد: در این سه روز که آنجا بودیم به محض ورود در دفتر حزب مستقر شدیم و با آقای میراحمدی مسئول حزب استان و برخی دیگر از اعضای حزب بررسی شرایط موجود را آغاز کردیم. ابتدا با مسئولان ذی‌ربط تماس گرفتیم و درباره کمک‌ها و کارهایی که در این شرایط می‌توان انجام داد از آنها پرس‌وجو کردیم.

جوادی‌حصار افزود: در بررسی اولیه به این جمع‌بندی رسیدیم که تقسیم کار انجام شده و ارتش، سپاه، نیروهای انتظامی و نظامی و هلال احمر، بخش عمده کار را برعهده گرفته‌اند و نیروهای مردمی با هماهنگی هلال احمر باید جلب و جذب و سپس به منطقه گسیل شوند. کمک‌هایی هم که به منطقه می آید به همین شکل باید شناسایی و توزیع شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: به لطف خدا و کمک مردم و مسئولان، کمک‌های اولیه غذایی انجام شده و نیاز مبرمی بر تامین تغذیه و اغذیه مردم نبود؛ یعنی عمدتا مطرح می‌شد که کمک‌های خوراکی به اندازه کافی رسیده است. اقلام بهداشتی و نیازهای شخصی افراد بیشتر مدنظر بود که البته در بررسی‌ها مشخص شد بخش عمده‌ای از آن هم تأمین شده است.

اعلام کردند کمک‌رسانی باید زیر نظر هلال احمر انجام شود

عضو حزب اعتمادملی با تاکید بر وجود ارتباط بین مسئولان و گروه حزب اعتمادملی گفت: بنابراین به هماهنگی‌های لازم با مقامات استان پرداختیم تا از روش‌های دیگری نیازها را شناسایی کنیم، البته مقصود نیازهایی است که برای بعد از این فوریت اولیه در نظر گرفته می‌شود.

او با اشاره به آسیب ندیدن خانه‌ها تاکید کرد: در آق‌قلا دو بار از نزدیک رفتیم و منطقه را بررسی کردیم، آسیب جدی به بناها و ساختمان‌ها وارد نشده بود بلکه وسایل زندگی روزمره مردم آسیب‌های جدی دیده بود. عموم مسئولان هم تاکید داشتند که بعد از فروکش کردن آب و اسکان مجدد مردم در منازل خود آنگاه می‌توانیم اعلام کنیم چه نیازهایی وجود دارد، که احتمالا وسایل منزل است.

او افزود: برهمین اساس با آقای شفیعی نماینده محترم هلال احمر در منطقه صحبت کردم و از ایشان خواستم تا در صورت امکان از طرف حزب حسابی اعلام شود، ایشان گفتند که در حال حاضر در اختیار هلال احمر نیست و وزارت کشور و شورای امنیت اعلام کرده‌اند که از طریق افراد و احزاب نباید حساب اعلام شود و همه باید زیر نظر هلال احمر صورت گیرد. از دادستان استان هم خواستیم تا با نظارت آنها این حساب اعلام شود اما آنها هم بر همین موضوع تاکید داشتند.

جوادی‌حصار ادامه داد: از آقای حضرتی خواهش کردیم که با ریاست هلال احمر صحبت کنند و رییس سازمان هلال احمر بیان کرده بود که این در اختیار ما نیست و تصمیمی است که در شورای امنیت و... گرفته شده است.

او با تاکید بر لزوم شناسایی نیازهای مردم مناطق سیل‌زده بعد از تخلیه آب بیان کرد: در نهایت تلاش کردیم که کمک‌های منطقه‌ای را از طریق افراد و مسئولان شناسایی کنیم. با مدیر کل هلال احمر استان تماس داشتم و حضوری به فرمانداری آق‌قلا رفتیم و با نماینده شهرستان صحبت کردیم و شرایط و نیازها را جویا شدیم تا ببینیم بعد از این موج اولیه چه کاری می‌توان انجام داد.

این فعال سیاسی در ادامه عنوان کرد: همچنین به همراه آقای مهندس بسنجیده که از اعضای مرکزی حزب و مقیم منطقه آق‌قلا هستند از نزدیک مشکلات منطقه را رصد کردیم و امیدواریم بتوانیم با کمک مردم و هماهنگی اعضای حزب در سراسر کشور به صورت حداقل حزبی روسای مناطق کمک‌هایی را از اعضای حزب جمع‌آوری کنند تا این تیم پنج نفره که به جز من آقای ابوالحسنی، بسنجیده، سرخ‌فر و میراحمدی بودند باز هم در خدمت اهداف حزب و مردم رنج کشیده گنبد، گرگان و آق‌قلا و... باشیم.

آب که تخلیه شود، تازه نیازها آشکار می‌شود

عضو حزب اعتمادملی در ادامه با تاکید بر لزوم هماهنگی و کار تشکیلاتی در حزب متبوعش برای کمک به سیل‌زدگان استان گلستان، گفت: به نمایندگی از حزب از همه اعضا می‌خواهم که به این مسئله بلندمدت نگاه کنند. این تب که فرو بنشیند تازه نیازها مشخص می‌شود و لازم است که تشکیلاتی‌تر و منسجم‌تر خود را متعهد بدانیم و به تداوم در کمک فکر کنیم.

جوادی‌حصار همچنین با اشاره به وضعیت مناطق سیل‌زده استان گلستان عنوان کرد: در شهر گرگان چهارده منطقه را برای اسکان اهالی آق‌قلا و روستاهای اطراف آن در نظر گرفته بودند. روزانه حدود 30 تا 35 هزار دست غذا پخت می‌شد. فقط در دفتر امام جمعه که من شب گذشته آنجا بودم حدود 20 هزار دست غذا پخت و توزیع شد. جاهای دیگری هم به همین شکل بود.

هنوز توزیع کالا به صورت عادلانه میسر نیست

او درباره مشکلات و ایرادات موجود برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان عنوان کرد: فقط یک ایراد اولیه بود و آن هم اینکه هنوز توزیع کالا به صورت عادلانه میسر نبود؛ یعنی ممکن بود برای برخی مناطق سیل‌زده نزدیک از طریق دو سه کانال غذا بیاورند و در برخی مناطق دورتر پیش می‌آمد که غذا کمتر به سیل‌زدگان برسد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: مثلا من با یک نماینده روستا که 4 هزار و 500 نفر جمعیت دارد، صحبت کردم. او توضیح داد که غذا به نحو مطلوب به ما نرسیده است. می‌گفت هر وعده 250 دست غذا برای ما می‌آمده در حالی که جمعیت ما بسیار بیشتر است.

جوادی‌حصار با اشاره به نظر برخی از مسئولان منطقه درباره کفایت تامین غذای گرم بیان کرد: به هر ترتیب این گلایه را داشتند در حالی که فرماندار شهر گرگان که مستقیما با ایشان جلسه داشتم و خیلی هم محبت کردند، معتقد بود که غذا بیشتر از حد لازم پخت می‌شود.

او در ادامه تاکید کرد: به نظر من کمک‌های مردم و دولتی به اندازه کافی است و حداقل از نظر خوراک گرم نیاز بیشتر از آن احساس نمی‌شود. به جز اینکه توزیع مایحتاج اولیه باید با دقت بیشتری انجام شود. البته هلال احمر که متولی این کار است حتما باید امکانات و ابزار بیشتری در اختیار داشته باشد تا به سرعت و دقت نیازها را رفع کند.

وضعیت برخی مناطق در حال عادی شدن است

جوادی‌حصار با اشاره به عادی شدن وضعیت در برخی مناطق سیل‌زده بیان کرد: تا دیروز ظهر دو سوم شهر آق‌قلا از آبگرفتگی خارج شده بود. مردم کمک می‌کردند تا خانه‌ها تمیز شود. آب در خیابان‌ها وجود داشت اما قابلبت تردد ماشین هم بود. شهر کم کم در حال برگشتن به حالت اولیه خود بود.

عضو حزب اعتمادملی با ثبات بحران در منطقه گمیشان گفت: در مورد گمیشان اما وضعیت برعکس بود؛ یعنی آب در حال زیاد شدن بود. بنابراین در حال حاضر مشکل منطقه بیشتر در گمیشان است و امیدوار هستیم با امدادهایی که ارتش، سپاه و نیروهای مردمی انجام می‌دهند آب را از شهر دور کنند و اجازه ندهند که شهر بیشتر از این تحت تصرف آب قرار گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها