کد خبر: 287123
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۷ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

مرتضی صفاری‌نطنزی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

تصویب CFT و پالرمو ارتباطی با قرار گرفتن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی ندارد/ اگر منافع‌مان ایجاب می‌کند، باید CFT و پالرمو را تصویب کنیم/ مجمع تشخیص مصلحت تصمیم مناسبی خواهد گرفت

مصطفی صفاری‌نطنزی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: CFT و پالرمو دو مقوله جدا هستند و باید در چارچوب FATF به آنها پرداخته شود؛ یک ابزار صنفی بانکی است که در دنیا برای تمامی کشورها وجود دارد و اگر بخواهیم در داخل سیستمی کار کنیم، باید ابزار آن را هم بپذیریم. لوایح مرتبط با FATF از سوی عمده کشورها پذیرفته شده، ما هم اگر منافع‌مان ایجاب می‌کند باید آن را قبول کنیم و این موضوع ارتباطی با قرار گرفتن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی ندارد.

تصویب CFT و پالرمو ارتباطی با قرار گرفتن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی ندارد/ اگر منافع‌مان ایجاب می‌کند، باید CFT و پالرمو را تصویب کنیم/ مجمع تشخیص مصلحت تصمیم مناسبی خواهد گرفت
کد خبر: 287123
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۷ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مرتضی صفاری‌نطنزی، نماینده نطنز و قمصر و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، ضمن اشاره به سرنوشت CFT و پالرمو بعد از قرار گرفتن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی از سوی آمریکا، گفت: ارتباطی میان تصویب لوایح مرتبط با FATF و قرار گرفتن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی از سوی آمریکا وجود ندارد. البته برخی سعی می‌کنند ارتباطی میان این دو به وجود بیاورند، اما در واقع این دو ارتباط منطقی‌ای با یکدیگر ندارند.

او ادامه داد: CFT و پالرمو دو مقوله جدا هستند و باید در چارچوب FATF به آنها پرداخته شود؛ یک ابزار صنفی بانکی است که در دنیا برای تمامی کشورها وجود دارد و اگر بخواهیم در داخل سیستمی کار کنیم، باید ابزار آن را هم بپذیریم. لوایح مرتبط با FATF از سوی عمده کشورها پذیرفته شده و ما هم اگر منافع‌مان ایجاب می‌کند باید آن را بپذیریم و این موضوع ارتباطی با قرار گرفتن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی ندارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: آمریکا سپاه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده است و مردم ما در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا به خوبی ایستاده‌اند، نمونه آن هم حمایت یکپارچه مردم از سپاه بود.

صفاری‌نطنزی در خصوص سرنوشت CFT و پالرمو در مجمع گفت: اگر مصلحت کشور ایجاب کند که این لوایح به تصویب رسند، در مجمع تشخیص مصلحت نظام راهکار آن را پیدا می‌کنند.

او ادامه داد: با توجه به اقدامات آمریکایی‌ها، در حال حاضر شرایط در منطقه مناسب نیست اما مجمع تشخیص در شرایط مناسب تصمیم درستی خواهد گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها