کد خبر: 289922
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۱ ۱۰:۰۳:۴۸
| |

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلخت نظام:

اعزام هیأت از سوی مجمع تشخیص باید در صحن تصویب شود

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلخت نظام در پی سفر یک هیأت عالی‌رتبه از مجمع تشخیص مصلحت نظام به چین به ریاست غلامعلی حدادعادل، گفت: از علت این سفر و کم‌وکیف آن خبر ندارد و اگر قرار باشد هیأتی به نام مجمع تشخیص مصلحت نظام به جایی اعزام شود، باید در صحن مجمع به تصویب اعضا برسد.

اعزام هیأت از سوی مجمع تشخیص باید در صحن تصویب شود
کد خبر: 289922
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۱ ۱۰:۰۳:۴۸

اعتمادآنلاین| دوم اردیبهشت‌ماه هیأت عالی‌رتبه مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست غلامعلی حدادعادل برای گفت‌وگو‌های راهبردی، تقویت مناسبات و شرکت در دومین اجلاس «یک کمربند، یک جاده» وارد پکن شد. داود دانش‌جعفری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و اصغر رسول‌زاده و حسینی‌کیا از مسئولان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، سعید محمد، دکتر موحد، فرهادی، سید بهنام حسینی، امید گلزاری، پدرام پاک‌آیین، محمود نفتی‌پور، محمد نظری، امیرابراهیم رسولی، حسین دشتی و صادق سرلک، حدادعادل را در این سفر همراهی می‌کنند.

این هیأت دیروز، در حالی که هشت روز بود در چین به سر می‌برد، از پارک فناوری «یانک پو» این کشور بازدید کرد.

علت اعزام این هیأت از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام را از مجید انصاری پیگیر شدیم. او می‌گوید مجمع تشخیص، مسئولیت رسمی ندارد که بخواهد هیأتی به خارج از کشور اعزام کند، ولی اعضای مجمع ممکن است خودشان مسافرت‌هایی داشته باشند.

او توضیح می‌دهد: در آیین‌نامه مجمع تشخیص مصلحت نظام چیزی به‌عنوان اعزام هیأت مجمع به خارج وجود ندارد و اگر چیزی بخواهد به نام مجمع باشد، باید در صحن به تصویب اعضا برسد.

انصاری در همین حال می‌گوید: ممکن است دبیرخانه مجمع برای کار پژوهشی یا شرکت در سمیناری افرادی از مجمع را به جایی اعزام کند، ولی در این مدت که من در مجمع بوده‌ام، رسماً هیأتی به نام مجمع به جایی اعزام نشده است.

او در پاسخ به این سؤال که اگر این هیأت از سوی دبیرخانه اعزام شده باشد، هزینه سفر از کجا تأمین می‌شود، می‌گوید: طبعاً هزینه آن از بودجه مجمع خواهد بود.

انصاری در پایان می‌گوید به‌عنوان یکی از اعضای مجمع، اطلاعی از سفر این هیأت عالی‌رتبه به چین ندارد.

منبع: ایرناپلاس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها