کد خبر: 314131
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۰ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با اشاره به سرنگونی پهپاد آمریکا توسط سپاه:

اقدام آمریکا نقض پیمان مودت است/ سرنگونی پهپاد آمریکا هشدار جدی به آمریکایی‌ها بود/ گزارش روابط عمومی سپاه برای ما مستند است نه اظهارات سخنگوی سنتکام/ اسناد سپاه در خصوص تجاوز پهپاد آمریکایی به مرز هوایی ایران منتشر می‌شود

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: سرنگونی یکی از پیشرفته‌ترین پهپادهای دنیا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران در این رابطه با هیچ کشوری تعارف ندارد. امیدوارم که آقای ترامپ با توجه به این شکست، با تحلیل واقع‌گرایانه‌تری به قدرت و حقانیت جمهوری اسلامی ایران پی ببرد.

اقدام آمریکا نقض پیمان مودت است/ سرنگونی پهپاد آمریکا هشدار جدی به آمریکایی‌ها بود/ گزارش روابط عمومی سپاه برای ما مستند است نه اظهارات سخنگوی سنتکام/ اسناد سپاه در خصوص تجاوز پهپاد آمریکایی به مرز هوایی ایران منتشر می‌شود
کد خبر: 314131
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۰ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در ساعات اولیه بامداد امروز یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی، پس از تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران مقابل منطقه کوه مبارک استان هرمزگان توسط آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه سرنگون شد.

در همین خصوص حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام‌آباد غرب و دالاهو و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، گفت: ایران باید به‌فوریت شکایت رسمی‌اش را از آمریکا به خاطر نقض منشور ملل متحد در قبال جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد ثبت کند.

او تاکید کرد: اقدام آمریکایی‌ها هم یک اقدام خصمانه علیه یک کشور مستقل به نام جمهوری اسلامی ایران و هم نقض پیمان مودت بین جمهوری اسلامی ایران و آمریکاست که مهم‌ترین سند حقوق بین‌الملل در مناسبات دو کشور است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: همچنین این اقدام نقض فصل هفتم منشور ملل متحد در قبال نظم و امنیت بین‌المللی به خصوص در آبراه‌های حساس خلیج‌فارس و دریای عمان به‌حساب می‌آید. شکایت ایران از آمریکا باید به‌صورت رسمی ثبت شود. جمهوری اسلامی ایران در قالب اصل دفاع از خود این پهپاد را سرنگون کرد.

فلاحت‌پیشه همچنین به جنبه سیاسی سرنگونی پهپاد آمریکا از سوی سپاه اشاره کرد و گفت: این اقدام یک هشدار جدی به آمریکایی‌ها بود که به هرحال بارها به آن‌ها هم هشدار داده شده بود که به حریم آب، خاک و آسمان ایران تجاوز نکنند.

او تاکید کرد: این اقدام نشان داد که نگاه نظامی جمهوری اسلامی ایران در طول 28 سال گذشته راهبرد دفاعی خود را در دفاع در مقابل آمریکا سامان داده و هیچ پرنده آمریکایی در صورت تجاوز به خاک ایران از اقدام پدافندی ایران مصون نیست.

امیدواریم ترامپ با تحلیل واقع‌گرایانه تری به قدرت و حقانیت جمهوری اسلامی پی ببرد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: سرنگونی یکی از پیشرفته‌ترین پهپادهای دنیا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران در این رابطه با هیچ کشوری تعارف ندارد. امیدوارم که آقای ترامپ با توجه به این شکست، با تحلیل واقع‌گرایانه‌تری به قدرت و حقانیت جمهوری اسلامی ایران پی ببرد.

فلاحت‌پیشه با اشاره به اظهارات بیل اوربن، سخنگوی ستاد مرکزی فرماندهی آمریکا سنتکام، مبنی بر اینکه هیچ عملیات پهپادی امروز بر فراز آسمان ایران صورت نگرفته است، گفت: آنچه برای ما مستند است و بارها هم برای ما اثبات شده گزارش روابط عمومی سپاه پاسداران است که حتماً اسناد آن هم منتشر خواهد شد. در گذشته هم به همین شکل بود؛ برای مثال در گرفتن پهپاد RQ170 آمریکایی‌ها ابتدا اعلام کردند که چنین اتفاقی نیفتاده اما بعد از انتشار اسناد آن را پذیرفتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها