کد خبر: 314852
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۱ ۱۸:۲۰:۰۱
| |

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی:

فرزندان برخی مسئولان فکر می‌کنند کشور ملک پدری‌شان است

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات‌رییسه مجلس گفت: برخی از فرزندان مسئولان فکر می‌کنند چون پدرشان مسئول است، کشور جمهوری اسلامی ایران ملک پدری‌شان است. مسئولیت‌ها و مقامات امانت است و باید امانتداری کنیم نه اینکه به آنها بچسبیم و رها نکنیم.

فرزندان برخی مسئولان فکر می‌کنند کشور ملک پدری‌شان است
کد خبر: 314852
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۱ ۱۸:۲۰:۰۱

اعتمادآنلاین| احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به رانت مسئولان بیان کرد: خیلی سخت است که یک انسان قدرت در دستش باشد و از رانت در اختیارش استفاده نکند. چرا پسر یک مسئول باید مسئولیتی بگیرد؟، آیا فرزندان مردم عادی شایستگی ندارند؟، واقعیت این است که آشنایی ندارند.

او در برنامه نسل امروز شبکه پنج، ادامه داد: برخی از فرزندان مسئولان فکر می‌کنند چون پدرشان مسئول است، کشور جمهوری اسلامی ایران ملک پدری شأن است. مسئولیت‌ها و مقامات امانت است و باید امانتداری کنیم نه اینکه به آنها بچسبیم و رها نکنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مردم این بار به ما رأی داده‌اند و دفعه بعد به کسانی دیگر رأی خواهند داد، نباید فکر کنیم همیشه روی این صندلی‌ها تکیه خواهیم زد و این را باید فرزندان مان درک کنند.

امیرآبادی با بیان اینکه همه باید فدای نظام جمهوری اسلامی ایران شویم و فرزندان مان باید بدانند در قبال انقلاب خون هزاران شهید ریخته شده است، افزود: بررسی کنید متوجه خواهید شد اکثر مسئولان فعلی قبل از انقلاب خانواده‌های مستضعف داشتند و فکر نکنند مالک جمهوری اسلامی هستند.

وی ادامه داد: از برکت نظام جمهوری اسلامی است که انتخابات برگزار می‌شود و ما می‌توانیم نماینده مجلس شویم و این در قبال خون شهدا و مجاهدت‌های امام خمینی (ره) به دست آمده از این رو ما برای قدردانی نباید دست اندازی به بیت المال داشته باشیم و فرزندان مان آقازاده نشوند و خودمان مراقبت کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در نظام جمهوری اسلامی خیلی‌ها زحمت کشیدند اما در ادامه راه، انقلاب و نظام را فدای خانواده‌هایشان کردند، البته باید خودمان و خانواده‌هایمان فدای انقلاب، نظام و مردم ایران شوند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه البته فرزندان هم به خانواده‌ها فشار می‌آورند اما باید برای رضای خدا در مقابل آنها ایستاد، گفت: در جمهوری اسلامی افرادی بودند که از روی فرزندانشان رد شدند.

وی تصریح کرد: چطور یک خانواده از تنها فرزندشان عبور کرد و شهید شد، پس مسئولان هم می‌توانند از فرزندشان بگذرند و این هم یک نوع مبارزه است، مبارزه با فرزندی است که می‌خواهد او را از انقلاب نظام و ملت جدا کند.

امیرآبادی گفت: یکی از راه‌های مبازره با آقازادگی شفاف سازی است و اینکه قانونگذاری شود که فرزندان نتوانند از رانت پدرانشان استفاده کنند و اگر قرار است مدیر شود باید طبق شایستگی‌هایش فرصت‌هایی را به دست آورد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها