کد خبر: 316367
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۶ ۲۱:۲۱:۰۳
| |

تولیت حرم حضرت معصومه (س):

ائمه جمعه از دخالت در فعالیت‌های تجاری پرهیز کنند

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه (س) با تاکید بر ضرورت حراست از نماز عنوان کرد: نماز جمعه نماز عبادی سیاسی و دشمن شکن است و ائمه جمعه نیز برای اینکه از توطئه‌های دشمن علیه نهاد نماز جمعه در امان باشند باید از دخالت در فعالیت‌های تجاری و مالی به شدت پرهیز کنند.

ائمه جمعه از دخالت در فعالیت‌های تجاری پرهیز کنند
کد خبر: 316367
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۶ ۲۱:۲۱:۰۳

اعتمادآنلاین| آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه (س) روز پنجشنبه در در دیدار اعضای ستاد نماز جمعه و ائمه جمعه بخش‌های مختلف استان قم در سالن محراب شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر بانوی کرامت، گفت: تریبون نماز جمعه علاوه بر توصیه به تقوا، فرصتی برای بیان مطالبات مردم از مسئولان است که تا کنون در کنار تقدیر از عملکردهای مثبت، انتقادها، توصیه‌ها و تذکرها به مجموعه‌های مختلف در خطبه‌های نماز جمعه مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه امروز نظام اسلامی فرهنگ دینی برگرفته از سیره اهل‌بیت (ع) را ترویج می‌کند، عنوان کرد: در چهل سال نخست پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ایران به پیشرفت‌های بسیاری رسیده است که در ادامه راه نیز با استفاده از بیانیه گام دوم انقلاب حرکت نظام با قدرت ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: اگر در سایر کشورها ناو جنگی به آن‌ها نزدیک شود تحولی به نفع دشمن و به ضرر مردم رخ می‌دهد اما اکنون چهل سال است که دشمن به صورت مستمر درحال حمله مستقیم و غیرمستقیم به نظام اسلامی است اما هر روز به اقتدار این نظام افزوده می‌شود.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) یادآور شد: آبه شینزو نخست وزیر ژاپن در سفر به ایران به دنبال این بود که پیام ترامپ را به رهبری منتقل کند تا دنیای استکبار نیز از این پیام یک بازتاب بین‌المللی داشته باشد اما رهبری با مهندسی معکوس و عملکرد با اقتدار خود کاری کردند که حتی این شخص نتوانست به سخن خود ادامه دهد و یک پیام محکمی را با این برخورد مقتدارانه به جهان منتقل کردند.

آیت‌الله سعیدی اضافه کرد: دستاوردهای عمرانی و فیزیکی توسط هر دولت و حکومتی باید دنبال بشود اما خودباوری و قدرت‌نمایی رهبری عزت نظام و دستاوردهای اصلی انقلاب اسلامی است، هیچ جای دنیا این سابقه وجود ندارد که مردم آزادانه در صحنه سیاسی کشور حضور یابند و برای انتخاب رئیس جمهور و نمایندگان خود رأی دهند این ارزش انقلاب است.

تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) اتحاد ملل اسلامی مقابل معامله قرن را مصداق تولی و تبری دانست و تصریح کرد: ما از طرفی نسبت به اهل‌بیت (ع) تولی و از طرفی نسبت به دشمنان این خاندان عصمت و طهارت تبری داریم و این طبیعی است که ما وقتی به سمت خداوند و اهل‌بیت (ع) می‌رویم از دشمنان ایشان دور می‌شویم.

آیت‌الله سعیدی تربیت طلبه بومی در منطقه را در ترویج آموزه‌های دینی مؤثر دانست و مطرح کرد: امروز سم‌پاشی‌هایی برای از بین بردن استوانه بزرگ روحانیت راه‌افتاده که راهکار مقابله با این تهاجم‌های دشمن همراهی بیشتر با مردم است.

معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک‌های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه "ابودیس" به عنوان پایتخت کشور فلسطین است. این طرح که پیوست اقتصادی آن در روزهای گذشته در بحرین رونمایی شد، با واکنش منفی گروه های فلسطینی و کشورهای مختلف جهان مواجه شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها