کد خبر: 328638
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۱۶:۲۰:۰۰
| |

میثم زرندی در یادداشتی مطرح کرد:

سه محور از ملزومات تعامل احزاب با رسانه‌ها

میثم زرندی در یادداشتی با اشاره به نحوه تعامل احزاب و رسانه‌ها نوشت: رسانه‌ها همواره به عنوان اتاق شیشه‌ای بین مردم و مسئولان کشور ایفای نقش می‌کنند، ولی به نظر می‌رسد برای اثربخشی بیشتر در روند اقدامات و سیاست‌گذاری مسئولان، رسانه‌ها باید از ظرفیت احزاب کشور استفاده کنند و خبرنگاران از ظرفیت خفته احزاب کشور بیشتر استفاده کنند.

سه محور از ملزومات تعامل احزاب با رسانه‌ها
کد خبر: 328638
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۱۶:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| میثم زرندی* - تعامل احزاب و رسانه‌های کشور به دلیل شرایط حساس کنونی و جنگ اقتصادی هر چقدر نزدیک‌تر و هدفمندتر صورت بگیرد قطعاً می‌تواند بسیاری از معادلات را به نفع مردم تغییر دهد و حتی در شرایط بین‌المللی نیز تاثیرات محسوسی را بر جای بگذارد. البته در سال‌های اخیر توجه احزاب کشور به رسانه‌ها به غیر از ارگان‌های خودشان قطعاً بیشتر شده است، ولی با رصدی از رخدادهای این روزها کاملاً مشهود است که هنوز ظرفیت احزاب و رسانه‌ها به طور کامل در کنار هم قرار نگرفته است. از این رو به نظر می‌رسد در سال پیش رو احزاب کشور و رسانه‌ها در سه محور، باید بیش از پیش گام بردارند.

1- تقویت بنیان‌های دموکراسی؛ احزاب در کشور یکی از رسالت‌ها و وظایف خود را تقویت بنیان‌های دموکراسی و آزادی می‌دانند، رسانه نیز در کنار آنها پایه دیگری برای تقویت بنیان‌های دموکراسی و آزادی است. پس در برهه کنونی کشور که اقتدار نظامی و مردمی باید ممزوج یکدیگر قرار بگیرد تا در جنگ اقتصادی کشور پیروز شویم، همکاری احزاب و رسانه‌ها که با سکانداری خبرنگاران به پیش می‌رود تا اقیانوس‌ها را فتح کند، باید بیش از پیش باشد.

2- اخلاق؛ یکی دیگر از کارکردهای احزاب در کشور، ترویج اخلاق و به عبارت بهتر، ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی است که این وظیفه نیز برای رسانه و خبرنگاران هم قابل تعریف است. از این رو باید احزاب و رسانه‌های کشور بتوانند با همگامی و همراهی یکدیگر گام‌های موثری را در زمینه ترویج فرهنگ ایرانی‌اسلامی بردارند. البته تاکنون سازوکاری برای هماهنگی و همراهی بین احزاب و رسانه‌ها در این زمینه وجود نداشته و ندارد، ولی شاید بتوان روز خبرنگار را فرصتی مغتنم شمرد برای ایجاد چنین نقاط عطفی در همکاری احزاب و رسانه.

3- مطالبه‌گری؛ رسانه‌ها همواره به عنوان اتاق شیشه‌ای بین مردم و مسئولان کشور ایفای نقش می‌کنند، ولی به نظر می‌رسد برای اثربخشی بیشتر در روند اقدامات و سیاست‌گذاری مسئولان، رسانه‌ها باید از ظرفیت احزاب کشور استفاده کنند و خبرنگاران از ظرفیت خفته احزاب کشور بیشتر استفاده کنند.

*معاون تبلیغات و روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها