کد خبر: 329119
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ ۱۲:۳۷:۳۲
| |

احمد مازنی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

حذف مُهر از گذرنامه اتباع خارجی راهکاری مثبت در شرایط تحریمی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، حذف مُهر از گذرنامه اتباع خارجی که به ایران سفر می‌کنند، را یکی از راهکارهای مثبت در شرایط تحریمی برشمرد.

حذف مُهر از گذرنامه اتباع خارجی راهکاری مثبت در شرایط تحریمی است
کد خبر: 329119
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ ۱۲:۳۷:۳۲

اعتمادآنلاین| احمد مازنی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرایی شدن دستور رئیس جمهوری درباره حذف مُهر از گذرنامه اتباع خارجی، عنوان کرد: در شرایط فعلی که کشور با تحریم‌های ظالمانه ترامپ و آمریکا مواجه است از هر اقدامی که بتواند این تحریم‎ها را سست کند و موجب گسترش ارتباطات ایران و با سایر کشورها شود، باید دفاع کرد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گسترش ارتباطات با دنیا موجب آشنایی طرف‌های خارجی با فرهنگ و رسوم و دیدن امنیت موجود در کشورمان می‌شود، افزود: ضمن اینکه در همین رفت و آمدها ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و سایر حوزه‌‎ها به معرض دید مسافران می‎رسد که می‌تواند زمینه شروع ارتباطات بعدی باشد.

وی، وجود مُهر در گذرنامه اتباع خارجی را مسئله ضروری ندانست و گفت: از سوی دیگر یک نگاه بیگانه ستیز در کشور وجود دارد که در این زمینه باید کار فرهنگی صورت داد که ما به جز اسرائیل که یک رژیم نامشروع است با سایر کشورها می‌توانیم رابطه برقرار کنیم.

مازنی در عین حال اضافه کرد: البته این اقدامات راهکارهای مقطعی برای دور زدن تحریم‌ها به شمار می‌آید درحالیکه ما باید راه‌هایی را برای دور زدن تحریم‌ها در بلند مدت پیش بینی کنیم.

رییس کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی تأکید کرد: نباید فرصت‌ را برای گسترش روابط از دست داد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها