کد خبر: 343566
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۱۳:۲۷:۰۹
| |

جمالی نوبندگانی با اشاره به ادعای بی‌اساس ریاض؛

طرح شکایت عربستان علیه ایران فرار رو به جلو است/ سعودی ها به سمت پروژه دروغ حداکثری حرکت می کنند/ بعید است سازمان ملل بر شکایت سعودی ها صحه بگذارد

محمدجواد جمالی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اقدام سعودی ها در طرح شکایت از جمهوری اسلامی ایران، در سازمان ملل فرار رو به جلو است. آنها به سمت سیاست و پروژه دروغ حداکثری در پیش اند.

طرح شکایت عربستان علیه ایران فرار رو به جلو است/ سعودی ها به سمت پروژه دروغ حداکثری حرکت می کنند/ بعید است سازمان ملل بر شکایت سعودی ها صحه بگذارد
کد خبر: 343566
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۱۳:۲۷:۰۹

اعتمادآنلاین| محمدجواد جمالی‌نوبندگانی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص ادعای عربستان سعودی در نامه‌ای به سازمان ملل مبنی بر اینکه تسلیحات مورد استفاده در حمله به آرامکو، ایرانی است، گفت: این اقدام مسبوق به سابقه است و یکبار دیگر سعودی ها قطعاتی را در شورای امنیت نشان دادند اما محکومیتی برای کشورمان حاصل نشد.

نماینده مردم فسا در مجلس دهم شورای اسلامی اعتقاد دارد این اقدام سعودی ها در شرایط کنونی فرار رو به جلو است زیرا دلیل محکمه پسندی ندارند.

وی با اشاره به اینکه طبق مواضع سایر اعضای دائمی شورای امنیت، بعید به نظر می رسد شکایت سعودی ها به نتیجه خاصی برسد، ادامه داد: در واقع می توان اذعان کرد مقامات این کشور نیز رویه آمریکایی ها را در پی گرفته و به سمت اجرای سیاست دروغ حداکثری حرکت می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: یادآور می شود سعودی ها و سایر کشورهای حاضر در ائتلاف عربی باید برای 5 سال جنایت و بمباران شهرها و منازل یمنی ها پاسخگو باشند زیرا خون های ناحقی در این تجاوز آشکار ریخته شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین به نظر نمی رسد سازمان ملل که در زمان بان کی مون اعلام کرد به دلیل دریافت پول از عربستان نسبت به قرائت گزارش دیده بان حقوق بشر در خصوص جنایت جنگی یمن صرف نظر کرده، در شرایط کنونی به شکایت سعودی ها صحه بگذارد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها