کد خبر: 343598
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۱۴:۴۰:۵۹
| |

کمالی پور، نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

ترامپ علاقه ای به مذاکره برد-برد ندارد و به دنبال امتیازات بیشتر است/ ترامپ فراموش کرده مذاکراتی نیمه تمام بسیاری دارد

یحیی کمالی پور، نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: ترامپ پرونده‌های متعددی برای مذاکرات دیپلماتیک با کشورهای مختلف دارد اما نتوانسته هیچکدام از آنها را به ثمر برساند. در عین حال علاقه ای به مذاکره برد-برد ندارد و صرفا درصدد گرفتن امتیازات بیشتر است.

ترامپ علاقه ای به مذاکره برد-برد ندارد و به دنبال امتیازات بیشتر است/ ترامپ فراموش کرده مذاکراتی نیمه تمام بسیاری دارد
کد خبر: 343598
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۱۴:۴۰:۵۹

اعتمادآنلاین| یحیی کمالی پور، نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه اعتمادی به آمریکایی ها نیست که بخواهیم با آنها بر سر میز مذاکره بنشینیم، گفت: ترامپ علاقه ای به مذاکره برد-برد ندارد و صرفا درصدد گرفتن بیشترین امتیازات است.

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در این خصوص، اظهار کرد: برنامه جامع اقدام مشترک حاصل گفتگوها و مذاکرات بین المللی در سطوح مختلف دیپلماسی بود اما با روی کار آمدن ترامپ، همه چیز دچار خدشه شد زیرا وی منافعش را کم می دانست.

وی ادامه داد: در این بین نباید فراموش کرد که دونالد ترامپ در مدت زمانی که سکان قدرت ریاست جمهوری ایالات متحده را در دست داشته، پرونده‌های متعددی برای مذاکرات دیپلماتیک با کشورهای مختلف تشکیل داده است اما نتوانسته هیچکدام از آنها را به ثمر برساند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: به عنوان مثال پرونده مذاکرات هسته ای با کشورمان، کره شمالی و حتی مذاکرات صلح با طالبان از جمله مواردی هستند که ترامپ تلاش کرد با زورگویی به نتیجه مطلوب خودش برساند اما همه آنها نیمه‌تمام مانده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید اذعان کرد آمریکا در مدت 3 سال گذشته نسبت به خیلی از معاهدات بین‌المللی مانند توافق هسته‌ای با ایران، توافق منع گسترش موشک‌های هسته‌ای میان برد با روسیه، توافق آب و هوایی پاریس و غیره روی خوش نشان نداده و از همگی آنها خارج شده که بیانگر نداشتن رویکرد مناسب برای برقراری روابط دیپلماتیک از سوی ترامپ است.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها