کد خبر: 343945
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۱۵:۳۶:۴۷
| |

فولادگر، رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی:

لایحه آزادسازی سهام عدالت به زودی در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود/ آزادسازی سهام عدالت ظرف مدت 5 سال اجرایی می‌شود/ شورای عالی اصل 44 درباره سهامداران جدید سهام عدالت تصمیم گیری می‌کند

حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل44 قانون اساسی مجلس از بررسی لایحه آزادسازی سهام عدالت در صحن علنی خبر داد و گفت: شورای عالی اصل 44 درباره سهامداران جدید سهام عدالت تصمیم گیری می‌کند.

لایحه آزادسازی سهام عدالت به زودی در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود/ آزادسازی سهام عدالت ظرف مدت 5 سال اجرایی می‌شود/ شورای عالی اصل 44 درباره سهامداران جدید سهام عدالت تصمیم گیری می‌کند
کد خبر: 343945
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۱۵:۳۶:۴۷

اعتمادآنلاین| حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی درباره سرنوشت لایحه آزادسازی سهام عدالت، گفت: این لایحه پس از بررسی در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در حال حاضر آماده چاپ و بررسی در صحن علنی مجلس است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس لایحه مذکور فرآیند آزادسازی و ساماندهی سهام عدالت ظرف مدت 5 سال اجرایی و در نهایت مدیریت و مالکیت آن در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: برای آزادسازی سهام عدالت دو راه پیش‌بینی شده است؛ نخست آنکه مردم از ابتدا مخیر هستند تا اداره و مدیریت سهام عدالت را ظرف مدت 5 سال در دست گیرند. صاحبان سهام در این مسیر می‌توانند سهام خود را برای ضمانت و حمایت کافی در نهاد متولی دارایی قرار دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در روش مذکور در 2 سال ابتدایی آزادسازی سهام عدالت مردم تنها می‌توانند سهام خود را با سایر سهام‌های بورسی و غیر بورسی معامله کنند اما از سال سوم به تدریج می توانند سهام خود را آزاد کرده و به فروش رسانند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح دومین روش آزادسازی سهام عدالت، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت هاETF(صندوق‌های قابل معامله در بورس) دومین راهکار برای آزادسازی سهام عدالت است، در این راهکار سهام عدالت شامل تغییر و تحول بورسی مانند افزایش ارزش بورسی می‌شود؛ در واقع در این روش یونیت‌های سهام عدالت قابل عرضه است.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای عالی اصل 44 درباره سهامداران جدید سهام عدالت تصمیم گیری می‌کند، اضافه کرد: برای تعیین تکلیف وضعیت صاحبان سهام عدالت مهلتی در نظر گرفته می‌شود؛ این مهلت برای ارائه شماره شبا و مشخص شدن متوفیان و وراث آنها خواهد بود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها