کد خبر: 344592
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۰:۱۰:۰۰
| |

پژمانفر خطاب به لاریجانی:

فرمایشات شما را رادیوهای بیگانه هم نمی‌توانستند بگویند/ اتفاقاً تریبون دست شماست نه ما

نماینده مشهد در تذکری با استناد به اصل 75 آیین‌نامه داخلی مجلس، پاسخ علی لاریجانی را داد.

فرمایشات شما را رادیوهای بیگانه هم نمی‌توانستند بگویند/ اتفاقاً تریبون دست شماست نه ما
کد خبر: 344592
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نصرالله پژمانفر، نماینده مشهد، در پاسخ به علی لاریجانی در تذکری با استناد به اصل 75 آیین‌نامه داخلی مجلس، خطاب به علی لاریجانی گفت: متاسفم که شما فرمایشاتی در صحن علنی مجلس داشتید که رادیوهای بیگانه هم نمی‌توانستند بگویند. برای یک نماینده که می‌خواهد از حق قانونی خود استفاده کند این مسائل را مطرح می‌کنید.

سه قوه دست شماست

به گزارش خبرنگار پارلمانی اعتمادآنلاین ، او ادامه داد: ما چند سال است که این مسائل را در فضای قانونی پیش می‌بریم، من تذکری دادم مبنی بر اینکه این طرح به دوسوم رأی نیاز دارد. پنج دلیل هم برای آن عنوان کردم، اما اتفاقاً تریبون دست شماست نه در دست ما. برای اینکه حرف‌مان را بزنیم باید داد و فریاد کنیم. 10 سال اخوی شما رئیس قوه قضاییه بودند و شما 12 سال است که ریاست مجلس را بر عهده دارید، در میدان سید اسماعیل هم می‌گویند میان شما و آقای روحانی فرقی نیست و این یعنی سه قوه دست شماست!

آیین‌نامه را زیر پا می‌گذارید و می‌گویید ما دیکتاتور هستیم

این نماینده مجلس خطاب به لاریجانی گفت: تریبون دست شماست یا دست ما؟ شما قسم یاد کردید و باید به وظیفه قانونی خود عمل کنید و آیین‌نامه را رعایت کنید. اما آیین‌نامه را زیر پا می‌گذارید و می‌گویید ما دیکتاتور هستیم! اگر اجازه می‌دادید همه مسائل در مجلس مطرح شود، مردم برای اعتراضات غیرقانونی در خیابان‌ها جمع نمی‌شدند.

عامل بسیاری از مسائل بستن تریبون‌هاست/ تریبون‌ها را بسته‌اید و زمینه را برای رادیو‌های بیگانه فراهم کرده‌اید تا به نظام ضربه بزنند

پژمانفر با اشاره به اتفاقات دی‌ماه سال 96 تاکید کرد: عامل بسیاری از مسائل این است که تریبون‌ها را بستید. مردم هم وقتی دیدند نمایندگان نمی‌توانند مطالب را مطرح کنند به خیابان‌ها رفتند و آنجا حرف‌شان را زدند. شما تریبون‌ها را بسته‌اید و زمینه را برای رادیو‌های بیگانه فراهم کرده‌اید تا به نظام ضربه بزنند.

آیا 2 وزیر در یک اتاق می‌نشینند؟

او عنوان کرد: طبق آنچه آیین‌نامه اجازه داده، می‌خواستم تذکر دهم این طرح هم با سیاست‌های کلی اداری و هم با بند 16 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و هم با ماده الف برنامه توسعه و هم با اصل 75 قانون اساسی در مغایرت است. در خصوص اصل 75 جواب بدهید. آیا 2 وزیر در یک اتاق می‌نشینند؟

پژمانفر که به تشکیل وزارت بازرگانی اعتراض داشت، گفت: چرا اجازه نمی‌دهید حرف‌ها گفته شود؟ ده‌ها بار گفتم اجازه دهید مسائل را مطرح کنیم، شما اجازه ندادید خیلی از مسائل در این مجلس مطرح شود اما در مورد تشکیل وزارت گردشگری گفتید دوسوم رأی می‌خواهد.

این نماینده اصولگرا رئیس مجلس را خطاب قرار داد و گفت: شما برادر ما هستید و همه در یک نظام هستیم، اما در چارچوب نظام عمل نمی‌کنید. شما امروز هم اختیارات مجلس را به سران سه قوه برده‌اید و مجلس را ناکارآمد کرده‌اید. سعی نکنید با حرف‌هایی که به شما می‌زنند از چارچوب نظام خارج شوید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها