کد خبر: 344650
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۱:۴۱:۰۳
| |

غلامی، معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح مطرح کرد؛

ضرورت مراقبت از نیروی مسلح متقی و سالم

احمد غلامی، معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور، با تأکید بر اینکه باید از نیروی مسلح متقی و سالم مراقبت کرد، تصریح کرد: دادگاه‌های اختصاصی و نظامی و سازمان قضایی را به حق، به عنوان عوامل بسیار مؤثر در تأمین سلامت نیروهای مسلح باید دانست.

ضرورت مراقبت از نیروی مسلح متقی و سالم
کد خبر: 344650
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۱:۴۱:۰۳

اعتمادآنلاین| احمد غلامی، معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور، سوم مهرماه در آیین معارفه دادستان نظامی چهارمحال و بختیاری، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره حماسه‌آفرینان و با بیان اینکه امنیت یکی از نیازهای مهم بشر است، گفت: تأمین‌کننده این نیاز مهم، عمدتاً نیروهای مسلح است.

وی با اشاره به اینکه به حکم عقل، نیاز به امنیت یکی از ضروریات زندگی فردی و اجتماعی و از بدیهیات است، افزود: بدون امنیت توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی میسر و ممکن نیست و دانشمندان معتقدند تکامل افراد جامعه در سایه سه رکنِ امنیت، تربیت و آزادی امکان‌پذیر است.

غلامی با بیان اینکه مردم در جمهوری اسلامی به خوبی بر اهمیت نیروهای مسلح واقفند، بیان کرد: مردم قدردان تلاش، ایثار و رشادت آن‌ها هستند و نیروهای مسلح نیز در این راه توفیقِ در حد اعلا دارند و به ویژه از سلامت کامل برخوردارند که آمارهای سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز مؤید این مطلب است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با تأکید بر این که باید از نیروهای مسلح متقی و سالم مراقبت کرد، تصریح کرد: دادگاه‌های اختصاصی و نظامی و سازمان قضایی را به حق، به عنوان عوامل بسیار مؤثر در تأمین سلامت نیروهای مسلح باید دانست.

وی با بیان اینکه قضاوت صحیح مرتبه‌ای از ولایت و شاخه‌ای از شجره طیبه است، ادامه داد: قضاوت حق انحصاری خداوند و مأموریتی است که به خلفای خود یعنی انبیای الهی محول کرده تا برپا دارنده قسط بر روی زمین باشند.

غلامی تأکید کرد: این منصب مهم الهی پس از انبیا به اوصیای الهی و پس از آن نیز در زمان ما، به اذن ولی مطلق فقیه به قضات محول می‌شود و این موضوع، اهمیت امر خطیر قضا را روشن می‌کند.

وی با استناد به سخنی از امام راحل(ره) در بیان اهمیت امر قضا، گفت: ایشان در وصیت‌نامه‌شان آورده‌اند که از مهمات امور، قضاوت است که با جان و مال و ناموس مردم سر وکار دارد، ضمن اینکه مقام معظم رهبری قضاوت را معیار سلامت هر جامعه برشمرده‌اند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با اشاره به ویژگی‌های مهم کارگزاران نظام اعم از نیروهای مسلح، قضات و سایر مسئولان و مدیران، بیان کرد: حکمی که به کارگزار داده می‌شود به منزله امانتی است که وظیفه دارد امانت‌دار آن باشد و خیانت در حق آن از لحاظ شرعی حرام است.

وی ویژگی دیگر کارگزار و خدمت‌گزار مردم را برپاداشتن قسط و عدل دانست و تأکید کرد: همه کارگزاران، به ویژه عهده‌داران سمت قضا و داوری باید به تأسی از فرمان خداوند در قرآن « کُونُوا قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ»، اقامه‌گر قسط و عدل با شدت و ایستادگی باشند.

غلامی به برخی دیگر از ویژگی‌های کارگزاران نظام در بیان رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: معیارهایی که ایشان برای مدیر اسلامی تعریف می‌کنند ایمان، اخلاص، توکل، تقوا، خودسازی، عبادت، اخلاق، تکریم ارباب‌رجوع، عفت، شجاعت، صداقت، فداکاری، زهد، دوری از دنیاطلبی و پرهیز از غرور، عقلانیت، ابتکار، علم، شناخت موقعیت‌ها و شرایط، هوشیاری، نشاط، اراده، همت، اعتماد به نفس، احساس مسئولیت، دلسوزی و قاطعیت هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها