کد خبر: 346461
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۱۳:۵۰:۵۷
| |

تاکید نماینده ایرانشهر بر ضرورت رسیدگی به مشکلات حوزه انتخابیه

محمد نعیم امینی‌فرد، نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، خطاب به رئیس جمهور گفت: عملکرد دولت در شش سال گذشته حاکی از فراموش شدن شعارهای انتخاباتی است. این اتفاق مشکلاتی برای مشارکت مردم سیستان در عرصه سیاسی خواهد داشت.

تاکید نماینده ایرانشهر بر ضرورت رسیدگی به مشکلات حوزه انتخابیه
کد خبر: 346461
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۱۳:۵۰:۵۷

اعتمادآنلاین| محمد نعیم امینی‌فرد، نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن انتقاد از وضعیت اشتغال و معیشت در سیستان و بلوچستان گفت: مردم مرزدار این منطقه با تاریخ غنی با حضور آگاه در صحنه‌های همچون جنگ تحمیلی، حمایت‌های موثری از دستاوردهای انقلاب داشتند. این در حالی است که سیمای عمومی استان علیرغم پتانسیل قابل ملاحظه با فقر و بیکاری گسترده و شاخص‌های پایین توسعه گره خورده است. انتظار می‌رود پس از گذشت چهار دهه از انقلاب با تخصیص اعتبارات این مشکلات حل شود.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از سخنرانی رئیس جمهور در صحن علنی مجمع عمومی سازمان ملل خطاب به روحانی گفت: ضمن اهمیت تداوم سیاست‌های چندجانبه گرایانه و پرهیز از تنش‌های بی‌مورد در روابط خارجی باید یادآوری کنم که مابه ازای موارد فوق ایجاد تفاهم ملی و استفاده از ظرفیت‌های تمام نخبگان معتقد به گفتمان انقلاب اسلامی است.

این عضو کمیسیون بهداشت خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: با توجه به این که شما بالاترین رای را در میان مردم بلوچ آورده‌اید وعده‌هایتان تحقق پیدا نکرده است انتقال آب دریا با هدف تامین آب شرب کشاورزی و صنعت انجام نشده است. زمینه استقرار صنایع مادر به منظور اشتغال زایی در منطقه رها شده است.

وی در انتقاد از وضعیت راه‌های حوزه انتخابیه گفت: به دلیل عدم وجود بزرگراه‌های امن بیشترین آمار مرگ ومیر مربوط به این استان است. همچنین کمبود شدید فضای آموزشی و پرسنل، ریشه کنی جعل و بی سوادی در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

امینی فرد از حسن روحانی خواست تا از منطقه جغرافیایی فرهنگی ایرانشهر دیدن کند.

وی ادامه داد: نظر به ساختار به شدت متمرکز استان عدم بهره مندی مردم جنوب استان به علت بعد مسافت و از طرفی عدم برنامه ریزی دولت جهت تقسیم و ضرورت یکپارچگی استان با هدف برون رفت از وضعیت بن بست فعلی انتظار می‌رود با قید فوریت مثل الگوی جنوب استان پهناور استان کرمان ضمن رفع موانع قانونی موجود دستور رفع موانع استقرار چند اداره کل و سازمان حمایتی مثل آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب و انتظامی در دستور کار قرار دهید.

وی در ادامه نطق خود به رئیس جمهور گفت: یکی از شعارهای جدی شما در هر دوره انتخابات ارتقای جایگاه نخبگان مناطق پیرامونی ایران بوده است که به همین علت مورد اقبال مردم این مناطق قرار گرفته‌اید. عملکرد دولت اما در شش سال گذشته حاکی از فراموشی شعارها است که منجر به سرخودگی نخبگان ومردم شده است. ادامه این وضعیت مشکلات جدی برای مشارکت مردم در عرصه سیاسی ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به وزیر راه وشهرسازی گفت: واقعه قطار بم- زاهدان تلخ بود لطفا به این اتفاق توجه جدی کرده و این مورد را به طور کارشناسی بررسی کنید. محورهای مواصلاتی وضعیت نابه سامانی دارد بیشترین تلفات جاده‌ای در این منطقه صورت می‌گیرد همچنین فرودگاه ایرانشهر از پرواز مستقیم محروم است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها