کد خبر: 347151
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۰:۳۰:۳۱
| |

فولادگر نماینده مجلس:

نمی‌توان درباره نتیجه ادغام وزارت بازرگانی و صنعت اظهارنظر کرد

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی معتقد است رای مثبت نمایندگان به تشکیل وزارت بازرگانی ناشی از مسائل روز کشور بود تا تشکیل این وزارتخانه بتواند بازار را ساماندهی کند.

نمی‌توان درباره نتیجه ادغام وزارت بازرگانی و صنعت اظهارنظر کرد
کد خبر: 347151
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۰:۳۰:۳۱

اعتمادآنلاین| حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل44 قانون اساسی درباره مزایا و معایب تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: ادغام وزارتخانه‌های صنعت و معدن و بازرگانی در گذشته به صورت کامل انجام نگرفت و اهداف قبلی آن مانند تولید صادرات محور، تجارت تولید محور، یکپارچه شدن اعمال سیاست‌های تعرفه‌ای و ... محقق نشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: پیش از این مقرر بود؛ اساسنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شود که هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفت از سوی دیگر باید ساختار آن اصلاح می‌شد که گامی در این زمینه برداشته نشد.

نمی‌توان درباره نتیجه ادغام وزارت بازرگانی و صنعت اظهارنظر کرد

وی اظهار کرد: از آنجا که ادغام وزارت صنعت، معدن و تجارت با وزارت بازرگانی به صورت کامل و مطابق با برنامه‌های قبلی صورت نگرفت، نمی‌توان درباره موفقیت یا عدم موفقیت ادغام این دو وزارتخانه اظهار نظری کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه رای مثبت نمایندگان به تشکیل وزارت بازرگانی ناشی از مسائل روز کشور بود، اضافه کرد: در صورتی که شورای نگهبان با تشکیل این وزارتخانه موافقت کند وزارت بازرگانی نباید جدا از بخش تولید، صنعت، معدن و کشاورزی اقدامی انجام دهد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی ادامه داد: اگرچه مطرح می‌شود با تشکیل وزارت بازرگانی واردات افزایش پیدا می‌کند اما این وزارتخانه می‌تواند با عملکرد خود خلاف این نظریه را اثبات کند.

فولادگر با بیان اینکه در حال حاضر تنها باید واردات مواد اولیه، قطعات، ماشین آلات و مایحتاج مردم آزاد باشد، افزود: واردات در وزارت بازرگانی باید با هدف تنظیم بازار صورت گیرد.

وزارت بازرگانی به قانون حداکثر استفاده از توان داخل عمل کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که وزارت بازرگانی به قانون حداکثر استفاده از توان داخل عمل کرده و به دنبال واردات بی رویه نباشد می توان تشکیل آن را کورسوی امیدی برای ساماندهی بازار دانست.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل44 قانون اساسی اضافه کرد: وزارت بازرگانی باید از واردات محصولات تجملی و آنهایی که در داخل تولید می‌شود، خودداری کند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها