کد خبر: 347585
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ ۱۲:۵۵:۰۰
| |

حضرتی در همایش و نمایشگاه فولاد چابهار:

اجبارا توفیق نصیبمان شد تا تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم/ تقویت زیرساخت های چابهار ضروری است

الیاس حضرتی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: از روی اجبار توفیق نصیبمان شد که تحریم را به فرصت تبدیل کنیم. تحریم فرصتی تاریخی است که از ظرفیت های زیادی که در کشور وجود دارد، بستری و امکانی بسازیم تا بتوانیم اقتصاد کشور را سامان دهیم.

اجبارا توفیق نصیبمان شد تا تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم/ تقویت زیرساخت های چابهار ضروری است
کد خبر: 347585
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۱ ۱۲:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| الیاس حضرتی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در همایش و نمایشگاه فولاد چابهار گفت: آرزوی سال‌های سال ما بر این بود که آیا روزی خواهد رسید که کشور را بدون نفت اداره کنیم، از زمان مصدق این شعار و ایده در ذهن سیاست‌گذاران ما بوده است اما هر سال نسبت به سال های قبل وابستگی به نفت بیشتر شد.


حضرتی افزود: سال‌ها در مجلس، دولت، ایده‌ها و مجامع سیاست گذاری افراد بر این باور بودند که باید به سمت استراتژی اقتصاد بدون نفت برویم اما هر سال در بودجه و ردیف ها وابستگی به نفت بیشتر می‌شد.


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: افزایش قیمت و فروش بشکه‌های نفت این وابستگی را افزایش و در نهایت نتیجه اینکه ملتی تنبل شدیم که به قیمت نفت توجه می کنیم، مسائل مذکور، رانتی با هزاران فساد ایجاد کرد که بخشی از آن را این روزها می‌بینم ایجاد کرد.


عضو فراکسیون امید مجلس گفت: گردش روزگار به جایی رسید که امروز به وجود آمد و امروز نه با اختیار نه با تدبیر و نه با عقل و منطق بلکه از روی اجبار، توفیق نصیب ما شده که تهدید تحریم را به فرصت تبدیل کنیم و به تکاپو بیفتیم و مسائل اولیه و ضروری و اجتناب ناپذیر را حل و فصل کنیم.


حضرتی با تاکید بر اینکه با این همه درآمد و نعمت چشم امید ما در این سال‌ها به قیمت نفت بوده است، افزود: این توفیق اجباری، یک فرصت طلایی و تاریخی است که از ظرفیت های زیادی که در کشور وجود دارد بستری و امکانی بسازیم که ذهن‌های قوی و قدرتمند بخش خصوصی به سمت یافتن راه‌حل‌هایی بروند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آیا امکان افزایش درآمدهای مالیاتی از باب کاهش فرار مالیاتی یا ایجاد پایه‌های جدید مالیاتی چه در بخش مسکن، سرمایه و… و ایجاد یک بستر سامانه قوی نظام مالیاتی که تمام فعالیت‌های افراد ثبت و ضبط می‌شود تا بتوان در چارچوب قانون، مالیات ستانی کرد، وجود دارد؟، با اقدامات کارشناسی و علمی می توان درآمدهای مالیاتی را افزایش داد.


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: باید از خام فروشی جلوگیری شود و از بخش خصوصی در عمل حمایت کرد بطور مثال از بخش گردشگری و توریستی باید حمایت کرد اما اگر بطور مثال کسی بگوید گردشگر جاسوس است و زیرساخت حمایت از گردشگری نباشد نباید انتظار درآمد زایی از این بخش داشت.


وی ادامه داد: با عزم ملی و هماهنگی قوا تحت هدایت مقام معظم رهبری باید از ظرفیت های کشور استفاده شود.


عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به اقتدار ایران و سرنگون کردن پهپاد متجاوز آمریکایی گفت: ایران در شرایط خوبی است و باید اقتصاد کشور را نیز سامان دهیم و مشکلات اقتصادی را حل کنیم.


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش های ایران نژاد نماینده مردم چابهار برای تقویت منطقه ازاد چابهار در مجلس افزود: امیدوارم مشکلات مردم استان سیستان و بلوچستان حل شود و محرومیت ها برطرف شود.

گفتنی است؛ عبدالغفور ایران نژاد از حضور اعضای کمیسیون اقتصادی در این همایش قدرانی و بر ضرورت حمایت از تقویت زیرساخت های منطقه آزاد تاکید کرد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها