کد خبر: 350454
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۰۹:۴۰:۰۰
| |

محمدجواد باقری ارومی، امام جمعه اسالم، در پاسخ به سوال «اعتمادآنلاین»:

چرا نباید با خواننده‌های آمریکایی آشنا باشم؟/ امام‌جمعه به گفته رهبر انقلاب فرمانده قرارگاه فرهنگی است/ طرح چنین سوال‌هایی در عصر اطلاعات و تکنولوژی عجیب است/ عده‌ای که سه خواننده آمریکایی را نمی‌شناختند، بروند مطالعه کنند و بشناسند/ اگر با الگوی جوان امر

امام‌جمعه اسالم گفت: من وظیفه دارم که امثال این خواننده‌ها را بشناسم چون با جوان‌ها سر و کار دارم. جوان با زبان اینها حرف می‌زند، از اینها الگو می‌گیرد. من اگر بخواهم الگوی مطلوب به جوان ارائه دهم اول باید این الگو را از دست او بگیرم و بعد الگوی مطلوب و مناسب را به او ارائه دهم.

چرا نباید با خواننده‌های آمریکایی آشنا باشم؟/ امام‌جمعه به گفته رهبر انقلاب فرمانده قرارگاه فرهنگی است/ طرح چنین سوال‌هایی در عصر اطلاعات و تکنولوژی عجیب است/ عده‌ای که سه خواننده آمریکایی را نمی‌شناختند، بروند مطالعه کنند و بشناسند/ اگر با الگوی جوان امر
کد خبر: 350454
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۰۹:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| تیزر 53 ثانیه‌ای گفت‌وگوی تصویری محمدجواد باقری ارومی، امام‌جمعه اسالم، روز چهارشنبه 17 مهرماه در اعتمادآنلاین منتشر شد. در کنار نکات جالبی که در این تیزر وجود داشت، آنچه توجه مخاطبان را بیش از همه مطالب جلب کرد، نام بردن امام‌جمعه اسالم از جنیفر لوپز، تیلور سوئیفت و نیکی میناژ بود . خوننده‌های آمریکایی که بسیاری از مخاطبان می‌گفتند نام برخی از آنها را تا به حال نشنیده بودند و از زبان این امام‌جمعه برای اولین بار با آنها آشنا شده‌اند.

توجه مخاطبان به این نکات، خبرنگار اعتمادآنلاین را بر آن داشت تا در ادامه انتشار این گفت‌وگوی تصویری، که متن و تصویر کامل آن روز جمعه منتشر شد ، از خود امام‌جمعه اسالم درباره آشنایی او با این خواننده‌ها، میزان و دلیل شناخت آنها پرس‌وجو کند.

امام‌جمعه اسالم در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در پاسخ این سوال که «آشنایی شما با چهره‌هایی مانند جنیفر لوپز، تیلور سوئیفت و نیکی منیاژ از کجا نشأت می‌گیرد، چقدر با این چهره‌ها آشنایی دارید و آیا موسیقی آنها را هم شنیده‌اید» گفت: این بازخوردها و سوالاتی که می‌فرمایید برای ما هم مستقیم و غیرمستقیم آمده است. من در پاسخ این سوال که چرا یک امام‌جمعه باید خواننده‌هایی را با این اسم‌هایی که نام برده شد بشناسد، سوال می‌پرسم که چرا نباید بشناسد؟

باقری ارومی ادامه داد: این سوال مانند این است که به یک پزشک بگویید شما سرطان، دردها و مریضی‌ها را نشناس؛ به یک قاضی بگویید جرم را نشناس؛ به یک پلیس مواد مخدر بگویید مواد مخدر را نشانس. خب اگر اینها را نشناسند چطور باید مقابله کنند؟

او اضافه کرد: پزشک اگر بیماری را نشناسد، چطور باید درمان کند؟ قاضی اگر جرم را نشناسد، چطور باید با آن جرم مقابله کند؟ پلیس مواد مخدر که با یک بو کشیدن می‌تواند تشخیص دهد این ماده مخدر چیست، اگر نداند آن چیست چطور باید با آن مقابله کند؟

امام‌جمعه اسالم با اشاره به صحبت‌های رهبر انقلاب تاکید کرد: امام‌جمعه همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، فرمانده قرارگاه فرهنگی است. قرارگاه هم که همه می‌دانند یک واژه نظامی است و یعنی ما در یک جنگ هستیم، در یک جنگ نرم و فرهنگی.

باقری با تاکید بر اینکه در جنگ نظامی، فرمانده قرارگاه نظامی تجهیزات، عده و عُده، تعداد نفرات، سواره‌نظام و پیاده‌نظام دشمن را شناسایی می‌کند و بعد متناسب با آن تجهیزات لازم را آماده می‌کند وارد میدان می‌شود، گفت: من به عنوان امام جمعه و فرمانده قرارگاه فرهنگی که در جنگ نرم با دشمنان قرار دارم، باید بدانم که دشمن از چه طریقی ورود پیدا می‌کند.

او در ادامه با بیان این مطلب که نمی‌خواهد دوباره اسمی ببرد و برای برخی حساسیت ایجاد شود و ضرورت توضیح به وجود بیاید، گفت: در کشور ما بسیاری از کارهای فرهنگی که گاه حتی از رسانه ملی، رادیو و تلویزیون پخش می‌شود، قطعه‌هایی از موسیقی‌های همین خواننده‌ها یا امثال آنهاست. یا کپی برنامه‌ها و ویدئوکلیپ‌های همین خواننده‌هاست که حتی در بین مسئولان رده‌بالای ما هم نفوذ کرده و کپی‌کاری‌های غربی را به عنوان تبلیغات خود ارائه و پخش کرده‌اند.

امام‌جمعه اساالم تاکید کرد: وقتی کسی نداند متوجه نمی‌شود این ماجرا از کجا نشأت می‌‌گیرد و ضربه می‌خورد. اما وقتی وارد این کارزار شدید باید با همه چیز کاملاً آشنا باشید.

باقری ارومی، در مورد اینکه برخی به او گفته‌اند این میزان آشنایی را از کجا آورده، توضیح داد: واقعاً جای تعجب است که در سال 2019 و در دورانی که عصر انفجار اطلاعات، پیشرفت و تکنولوژی است، چنین سوالی مطرح شود.

او ادامه داد: با یک جستجوی ساده در اینترنت هر اسمی را که بنویسید، دنبال هر سلبریتی داخلی و خارجی‌ای بگردید، حتی تا شماره سایز کفش، غذا، شهر، ادکلن مورد علاقه و... او را هم برای شما می‌آورد. در این دوره‌زمانه کسی چنین سوالی بپرسد که از کجا می‌شناسید، خیلی دور از واقع است و عقل هم این را نمی‌پسندد.

امام‌جمعه اسالم با اشاره به بازخوردهایی که تیزر گفت‌وگوی تصویری او داشته است، گفت: مطلبی که لازم است همه مردم به ویژه خواصی که در این قضیه ورود کرده‌ و نظر داده‌اند به آن توجه داشته باشند- جالب است که بسیاری از روزنامه‌نگارها، چهره‌های سیاسی و اجتماعی و نمایندگان مجلس نظر داده‌اند- این است که ما در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و آن کسانی هم که متولی امور هستند، بالاخره آشناییت و عاملیت‌شان با اسلام خیلی بیشتر است.

او افزود: در قرآن، سوره مبارکه حجرات، آیه‌ای است معروف به آیه «نبا» که می‌گوید اگر یک آدم فاسد دروغگو برای شما خبری آورد اول بروید تحقیق و جست‌وجو کنید، ای بسا شما یک تصمیم‌گیری غلط کرده‌اید و بعداً به خاطر آن تصمیم‌گیری اشتباه خود پشیمان شده‌اید.

باقری ارومی ادامه داد: بسیاری حرف‌ها و تهمت‌ها در همین 2 سه روز گفته شد، خیلی حرف‌ها ناسزا و ناروا گفته شد، ما با سعه‌ صدر همه اینها را می‌پذیریم، اما به همه عزیزان توصیه می‌کنم در موارد اینچنینی به یک جمله و کلمه اکتفا نکنند. این 53 ثانیه تیزر از یک مصاحبه حدوداً یک‌ساعته بود.

او همچنین افزود: باید گوش دهند، کامل مطالعه کنند و ببینند چه چیزی گفته و چه شنیده شده و بعداً قضاوت کنند، که چرا یک امام‌جمعه نام سه خواننده خارجی را در آنجا آورده است. عده‌ای هم نمی‌شناختند و نمی‌دانستند، خب! این تقصیر خودشان است، بروند مطالعه کنند و بشناسند.

امام‌جمعه اسالم در دفاع از گفته‌های خود توضیح داد: من وظیفه دارم که امثال اینها را چه خواننده، چه بازیگر، چه سیاستمدار، هنرمند، نویسنده، شاعر و... بشناسم، چون با جوان‌ها سر و کار دارم. آن چیزی که جوان از من مطالبه می‌کند این است که جوان با زبان اینها حرف می‌زند، از اینها الگو می‌گیرد. من اگر بخواهم الگوی مطلوب به جوان ارائه دهم اول باید این الگو را از دست او بگیرم و بعد الگوی مطلوب و مناسب را به او ارائه دهم.

محمدجواد باقری ارومی در پایان گفت: این ماحصل اتفاقی است که در این چند روز رخ داده و کامل این فیلم هم موجود است، می‌توانند آن را کامل ببینند و قضاوت کنند که اصل قضیه چه بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها