کد خبر: 352584
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ ۱۱:۴۲:۲۶
| |

 جوادی حصار،عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی:

تخریب ظریف در راستای تمرکززدایی از وزارت خارجه است/ می‌خواهند بگویند این ظریف نیست که تصمیم می‌گیرد/ برخی برای حفظ نفوذ و قدرت خود در عرصه دیپلماسی ظریف را تخریب می کنند

محمد صادق جوادی حصار، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: اولین هدف برای تخریب دستگاه دیپلماسی را می‌توان تلاش برخی جریان‌ها برای موازی سازی در تصمیم گیری‌های عرصه سیاست خارجی دانست. آنها می کوشند برای حفظ نفوذ قدرت خود را فرا دولتی کنند.

تخریب ظریف در راستای تمرکززدایی از وزارت خارجه است/ می‌خواهند بگویند این ظریف نیست که تصمیم می‌گیرد/ برخی برای حفظ نفوذ و قدرت خود در عرصه دیپلماسی ظریف را تخریب می کنند
کد خبر: 352584
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ ۱۱:۴۲:۲۶

اعتمادآنلاین| محمد صادق جوادی حصار، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه در خصوص تخریب‌‌هایی که علیه دستگاه سیاست خارجی انجام می‌شود، گفت: اهداف این تخریب‌ها متغیر است اما اولین هدف را می‌توان تلاش برخی جریان‌ها و کانون‌های قدرت برای موازی سازی در تصمیم گیری‌های عرصه سیاست خارجی دانست.

جوادی حصار ادامه داد: برخی نهادها تلاش می‌کنند تا برای حفظ نفوذ و قدرت خود در عرصه دیپلماسی که در گذشته و به سبب تصمیمات دولت‌های قبلی به وجود آمده بود، با تخریب وزارت امور خارجه، نفوذ خود را فرا دولتی کنند و بدون توجه به آن که چه کسی با چه سیاستی در رأس امور اجرایی کشور است تنظیم کنند.


وی افزود: این‌ کانون‌های قدرت نمی‌خواهند ذیل سیاست‌های رسمی وزارت امور خارجه که با رفت و آمد دولت‌ها دچار تغییرات اساسی می‌شود، رفتار کنند و به همین دلیل تلاش دارند فرادولتی عمل کنند.


این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: دومین هدف کانون‌های سیاسی تخریب کننده، محروم کردن دولت از دستاوردها خود در عرصه سیاست خارجی است. اگر دستاوردها و نتایج عملکرد مطلوب وزارت امور خارجه تنها و تنها از طریق دولت به دست آمده باشد، امتیاز آن نیز به پای دولت نوشته خواهد شد. به همین دلیل عده‌ای نمی‌خواهند دولت نقش اول را داشته باشد و حرف آخر را بزند. این در حالی است که در تمام دنیا جز برخی کشورهای توتالیتر نظیر عربستان سعودی، تریبون خارجی و تصمیم گیرنده اصلی در حوزه دیپلماسی وزارت خارجه است.


عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: زمانی که برخی کانون های قدرت پنهان نمی‌خواهند شفاف عمل کنند، می کوشندکه با خارج کردن اختیارات از دست وزارت امور خارجه این وزارتخانه را به مجری صرف سیاست‌های خود تبدیل کنند.هر گاه لازم شد نیز تاوان تصمیمات کانون های مخفی را بپردازد.

جوادی حصار ادامه داد: برای نمونه در ماجرای فعالان محیط زیست این دوگانگی مشاهده می‌شود؛ نهاد اطلاعاتی دولت می‌گویند این ها مشکلی ندارند، نهاد دیگر می‌گوید این‌ها مشکل دارند. تاوان این اختلاف نظر را اما وزارت امور خارجه در عرصه های جهانی می‌پردازد. در حالیکه توان تاثیر گذاری یا ممانعت از اتفاقات مذکور را در داخل کشور هم ندارد حتی در برخی موارد اجازه‌ اجازه ورود به بحث‌ را هم پیدا نمی کند.


این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه تحریف سخنان وزیر امور خارجه نیز در راستای مسأله تمرکززدایی و کاهش نقش وزارت امور خارجه است، اظهار داشت: می‌خواهند بگویند آخر کار این آقای ظریف نیست که تصمیم می‌گیرد.

منبع:‌ خط اعتدال

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها