کد خبر: 364579
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۷ ۰۹:۰۱:۴۷
| |

برگزاری مراسم گرامیداشت روز نیروی دریایی و حماسه عملیات مروارید در ستاد ارتش

مراسم گرامیداشت سالروز نیروی دریایی ارتش و حماسه قهرمانان شهید عملیات بزرگ مروارید در هفتم آذرماه 1359، صبح امروز (پنجشنبه) با حضور فرماندهان، مسئولان و کارکنان پایور و وظیفه ستاد ارتش در مسجد امام خمینی(ره) این ستاد برگزار شد.

برگزاری مراسم گرامیداشت روز نیروی دریایی و حماسه عملیات مروارید در ستاد ارتش
کد خبر: 364579
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۷ ۰۹:۰۱:۴۷

اعتمادآنلاین| امیر دریادار دوم، پیشکسوت علی اکبر اخگر در این مراسم با گرامیداشت حماسه هفتم آذر و درود به روان پاک شهدای والامقام نیروی دریایی به‌ویژه شهدای عملیات غرورآفرین مروارید، گفت: اجرای عملیات مروارید در هفتم آذر ماه سال 1359 نقطه عطفی در عملیات‌های دریایی علیه رژیم بعث عراق است.

وی افزود: این عملیات نه تنها در بُعد تاکتیکی - نظامی از نظر وارد کردن ضربات سهمگین به پیکره نیروی دریایی عراق که با پشتیبانی قوی تیزپروازان نهاجا انجام شد و موفق بود، بلکه از بعد سیاسی و اقتصادی نیز در سطح منطقه و جهان دارای بازتاب‌های زیادی بوده است.

دریادار اخگر ادامه داد: هدف از اجرای عملیات مروارید، تکمیل نمودن اعمال خسارت عمده به صادرات نفت رژیم بعث عراق از خلیج فارس به دنبال سلسله عملیات‌های دریایی اشکان و شهید صفری بود. پایانه الامیه قابلیت صادرات یک میلیون و یکصد هزار بشکه نفت و پایانه البکر قابلیت صادرات یک میلیون و ششصد هزار بشکه نفت را داشت.

وی همچنین انهدام بخش اعظم یگان‌های نیروی دریایی عراق که 13 فروند از ناوهای نیروی دریایی عراق و 11 فرونده جنگنده عراق توسط ناو پیکان و جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش منهدم شدند، قطع کامل صادرات نفت از پایانه‌های البکر و الامیه تا پایان جنگ تحمیلی، استیلای کامل نیروی دریایی ایران بر خلیج فارس و دریای عمان تا پایان جنگ، اقتدار و سیادت نیروی دریایی ایران در منطقه، حفظ و تامین خطوط مواصلاتی و باز نگه داشتن تردد به بندر امام خمینی(ره) را از نتایج ارزشمند این عملیات غرورآفرین دانست.

دریادار اخگر تصریح کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران درخشان دفاع مقدس بیش از 10 هزار فروند کشتی تجاری را از تنگه هرمز تا بندر ماهشهر در سلامت و امنیت کامل همراهی کرد. در همین مدت بیش از 300 میلیون تُن کالا بدون هیچگونه آسیبی جابجا شده و 150 عملیات رزمی جهت حفظ چرخه اقتصادی کشور در خلیج فارس و دریای عمان توسط دریادلان نیروی دریایی با موفقیت کامل انجام شد.

دریادار اخگر در پایان گفت: آنچه که امروز موجب شده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نیروی مقتدر و قدرتمند در منطقه و جهان شناخته شود، ولایتمداری، بهره مندی از تجارب گذشته و حس خودباوری و خود اتکایی در این نیروی راهبردی است که توانسته است بر این اساس چه در آب های داخلی و چه در آب های آزاد و بین الملی از منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با صلابت و اقتدار دفاع نماید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها