کد خبر: 368397
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۱۲:۳۰:۰۱
| |

احمد صفری، نماینده کرمانشاه در مجلس:

اجرای طرح سردسیری برای 150 هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند

احمد صفری، نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، خواستار اجرای طرح سامانه سردسیری شد و گفت: با اجرای این طرح برای بیش از 150 هزار نفر در استان اشتغالزایی می‌شود.

اجرای طرح سردسیری برای 150 هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند
کد خبر: 368397
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۱۲:۳۰:۰۱

اعتمادآنلاین| احمد صفری، نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، در مراسم افتتاح آبرسانی به 55 روستای استان کرمانشاه که امروز(19 آذر) با حضور رئیس مجلس و وزیر نیرو برگزار شد، با بیان اینکه استان کرمانشاه ظرفیت زیادی در حوزه آب، کشاورزی، گردشگری معادن و... دارد، اما بیکارترین استان کشور است، گفت: یکی از مهمترین ظرفیت هایی که می تواند به رفع بیکاری کرمانشاه کمک کند، اجرای طرح سامانه سردسیری است.

وی خاطرنشان کرد: در قالب این طرح آب از منطقه اورامانات به سمت ماهیدشت، سرفیروزآباد و کوزران خواهد آمد و می تواند 150 هزار هکتار از اراضی دیم این مناطق را آبی کند.

وی معتقد است، هر هکتار از این مزارع می‌تواند برای یک نفر اشتغالزایی داشته باشد.

صفری با بیان اینکه با اجرای سامانه سردسیری با سرمایه‌گذاری حداقلی، اشتغالزایی قابل توجه خواهیم داشت، عنوان کرد: این طرح زمینه ساز مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها نیز خواهد شد.

فرامرز شوهانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه نیز گفت: از 2589 روستای دارای سکنه استان کرمانشاه 2243 روستا دارای تاسیسات آبرسانی شبکه آب و پایدار است.

وی میزان برخورداری جمعیت روستایی استان کرمانشاه از آب را 81 درصد اعلام کرد که از میانگین 76 درصدی کشور بالاتر است.

به گفته این مسئول در سال جاری آبرسانی به 800 روستای استان با اعتبار 1120 میلیارد ریال انجام شده یا در دست انجام است که با افتتاح این طرح‌ها 39 هزار خانوار از نعمت آب سالم برخوردار خواهند شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها