کد خبر: 369667
|
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ ۱۵:۳۰:۰۰
| |

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

عمده نمایندگان مجلس یازدهم از طیف مستقلین و اصولگرایان خواهند بود/ با توجه به اوضاع فعلی، اصلاح‌طلبان طیف ضعیف‌تری از مجلس آینده را به خود اختصاص خواهند داد/ دولت در مجلس آینده دوران سختی در پیش دارد/ درایت رهبری اگر نبود، احتمال سقوط دولت در مجلس دهم وجو

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: با توجه به اوضاع و احوال فعلی می‌توان گفت ترکیب مجلس را عمدتاً اصولگرایان و مستقلین تشکیل می‌دهند و اصلاح‌طلبان طیف ضعیف‌تری از مجلس آینده را به خود اختصاص خواهند داد.

عمده نمایندگان مجلس یازدهم از طیف مستقلین و اصولگرایان خواهند بود/ با توجه به اوضاع فعلی، اصلاح‌طلبان طیف ضعیف‌تری از مجلس آینده را به خود اختصاص خواهند داد/ دولت در مجلس آینده دوران سختی در پیش دارد/ درایت رهبری اگر نبود، احتمال سقوط دولت در مجلس دهم وجو
کد خبر: 369667
|
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ ۱۵:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده تربت‌ جام و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، با اشاره به اینکه عمده نمایندگان مجلس یازدهم از طیف مستقلین و اصولگرایان خواهد بود گفت: با توجه به ترکیب افرادی که برای انتخابات مجلس یازدهم ثبت‌نام کردند و وضعیتی که در مردم می‌بینیم، مجلس آینده را عمدتاً نیروهای مستقل و اصولگرا تشکیل خواهند داد.

او ادامه داد: البته به صورت قطعی ترکیب مجلس آینده قابل پیش‌بینی نیست. نیروهای اصلاح‌طلب زیادی آمدند و در عرصه انتخابات حضور دارند. انتخابات یک مرحله تحلیلی، یک مرحله تبیینی و یک مرحله تهییجی دارد. ترکیب مجلس بسته به این است که کدام گروه بتواند ارتباط صادقانه‌تری با مردم برقرار و این مراحل را به خوبی طی کند. همچنین بستگی دارد نیروهای کدام گروه از فیلترهای نظارتی و اجرایی جان سالم به در ببرند. با آگاهی از این موارد می‌توان ترکیب آینده مجلس را پیش‌بینی کرد.

اصلاح‌طلبان طیف ضعیف‌تری از مجلس آینده را به خود اختصاص می‌دهند

این نماینده مجلس با اشاره به میزان حضور اصلاح‌طلبان در مجلس یازدهم تاکید کرد: با توجه به اوضاع و احوال فعلی می‌توان گفت ترکیب مجلس را عمدتاً اصولگرایان و مستقلین تشکیل می‌دهند و اصلاح‌طلبان طیف ضعیف‌تری از مجلس آینده را به خود اختصاص خواهند داد.

رحیمی جهان‌آبادی در پاسخ اینکه مجلس آینده به کدام یک از مجالس گذشته شباهت خواهد داشت گفت: مشخص نیست اما احتمال دارد بیشتر به مجلس هفتم شبیه باشد.

تحولات مثبتی در عرصه سیاست خارجی رخ می‌دهد

او با اشاره به رجز‌خوانی برخی از کاندیداها علیه دولت عنوان کرد: عمر دولت تا خرداد 1400 است و تحولات مثبتی در عرصه سیاست خارجی رخ می‌دهد. از یک سو آمریکایی‌ها هر فشاری که می‌خواستند بر ما آورده‌اند و حربه جدیدی ندارند. آنها احساس می‌کنند مقاومت ایرانیان را نتوانسته‌اند بشکنند. همچنین با توجه به مسائل و مشکلاتی که داریم قدرت دیپلماسی و رایزنی‌مان افزایش پیدا می‌کند برای اینکه بحران را به یک سرانجامی برسانیم.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس توضیح داد: قابل پیش‌بینی نیست که دولت در آینده چه وضعیتی پیدا می‌کند، اما قدر مسلم دولت در مجلس آینده دوران سختی را در پیش دارد.

رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به احتمال استیضاح روحانی و ساقط کردن دولت در مجلس آینده گفت: یکی از احتمالات در صورت تداوم مشکلات و چنانچه دولت به راه‌حل مشخصی نرسد و نتواند از ظرفیت‌هایش به نحو بهتری استفاده کند ساقط کردن دولت است. اگر ترکیب مجلس آینده به دست اصولگرایان بیفتد، بعید نیست ضربه‌ای را که این طیف می‌خواستند در طول حیات دولت آقای روحانی بزنند و آرزوی آن را داشتند- و ما نگذاشتیم- وارد کنند.

در صورت تداوم مشکلات، مجلس اصولگرای یازدهم به سمت ساقط کردن دولت می‌رود

او صحبت‌های خود را این‌طور به پایان رساند: در دورانی که فشارها بر دولت زیاد بود بخش عمده‌ای از فشار بر دولت را درایت و آگاهی رهبری و نفوذ ایشان در کشور مهار کرد. رهبر انقلاب این درایت را در مجلس یازدهم هم خواهند داشت و از دولت حمایت می‌کنند تا دچار مشکل نشود. تنها کورسوی امید و دلگرمی وجود رهبری است. اگر رهبری انقلاب خدایی ناکرده نبودند یا مواضعی شبیه اصولگرایان داشتند، دولت روحانی در مجلس دهم هم ممکن بود سقوط کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها