کد خبر: 378891
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۱ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

علی کرد، عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

راه‌های 100 روستا در سراسر سیستان و بلوچستان از بین رفته است/ 40 درصد منازل شهری و روستایی در سیل به صورت کامل تخریب شد/ مسئولان سفر به استان سیستان و بلوچستان را متوقف و هزینه آن را صرف کمک به سیل‌زدگان کنند/ سفر مسئولان به سیستان و بلوچستان آلام مردم را

یک عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان گفت: مسئولان سفر به چابهار و فرودگاه‌های استان را در این مدت که مردم رنج و درد دارند متوقف کنند و این هزینه‌ها را صرف ساخت منازل مسکونی، خرید وسایل گرمایشی و خرید لباس و... کنند. سفر مسئولان به استان آلام مردم را التیام نمی‌بخشد.

راه‌های 100 روستا در سراسر سیستان و بلوچستان از بین رفته است/ 40 درصد منازل شهری و روستایی در سیل به صورت کامل تخریب شد/ مسئولان سفر به استان سیستان و بلوچستان را متوقف و هزینه آن را صرف کمک به سیل‌زدگان کنند/ سفر مسئولان به سیستان و بلوچستان آلام مردم را
کد خبر: 378891
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۱ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی کرد، نماینده خاش و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، با اشاره به مشکلات سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان گفت: مردم استان سیستان و بلوچستان به دعای ملت بزرگ ایران و اقلامی شامل غذا، پوشاک و سرپناه نیاز دارند. مهم‌ترین مشکل این است که راه‌های 100 روستا در سراسر استان از بین رفته است.

او ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان در وهله اول نیازمند روکش کامل جاده‌های روستایی میان بخش‌ها و دهستان‌هاست. اگر دولت می‌خواهد کمک کند، ابتدا اعتبارات مورد نیاز برای راه‌های روستایی را در هیات دولت مصوب و کار عملیاتی را شروع کند.

این نماینده مجلس با گفتن اینکه نیازمند ساخت مسکن در استان سیل‌زده سیستان و بلوچستان هستیم، تاکید کرد: 40 درصد منازل شهری و روستایی در سیل به صورت کامل تخریب شدند و 40 درصد هم آسیب دیدند. تعجب می‌کنم مسئولان مسکن با مردم روستاهایی که درد و رنج کشیده‌اند، بحث می‌کنند. نیازی نیست آنها به بازدید ساخت مسکن بروند. بهتر است آمار را از بخشداران بگیرند. مسئولان باید ساخت مسکن برای خانه‌های خشتی و گلی و خانه‌هایی که پوشش گیاه و چوب دارند در دستور کار قرار گیرد.

نیازمند ساخت مدارس در استان هستیم

علی کرد گفت: امروز بچه‌ها در سرمای شدید دشتی در چادرها و خیمه‌ها درس می‌خوانند، بنابراین نیاز است که ساخت مدارس انجام شود. باید آبراهه‌هایی را که از کوه‌ها می‌آید به سمت دریاها و رودخانه‌ها هدایت کنند. اما این آبراهه‌ها رها و در مسیر خانه‌هاست که طغیان می‌کند و مشکلاتی به وجود می‌آورد.

او با تاکید بر لزوم جلوگیری از ورود آب سیلاب به پاکستان ادامه داد: به پخش سیلاب و ساختن بندهای خاکی، ملاتی و سیمانی در بحث آبخیزداری نیاز داریم. همچنین ساخت سدها در دامنه کوه‌ها از اقدامات مهمی است که باید صورت گیرد. آبی که موجب فرسودگی خاک مطلوب و زراعی ما می‌شود و از سوی دیگر منازل و روستاها را خراب می‌کند در نهایت وارد کشور پاکستان می‌شود.

این نماینده مجلس در همین راستا توضیح داد: چندین هزار میلیارد لیتر آب ایران از کوه‌های شرق و جنوب شرقی سرازیر شد و استان سیستان و بلوچستان را ویران کرد، اما در نهایت به خارج از کشور رفت. آبخیزداری ضعیف عمل کرد و وزارت نیرو هیچ برنامه تدوین‌شده کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدتی ندارد؛ به عبارتی می‌توان گفت برای استان سیستان بلوچستان که در شیب آب‌های دشت‌های ایران قرار دارد هیچ برنامه‌ای ترتیب نداده‌اند و این استان به دست فراموشی سپرده شده است. بنابراین باید برنامه‌ای عاجلانه و با اعتباراتی که دولت تصویب می‌کند مد نظر قرار دهند.

مسئولان، سفر به استان سیستان و بلوچستان را متوقف کنند

علی کرد در پایان به سفر مسئولان به استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: مسئولان سفر به چابهار و فرودگاه‌های استان را در این مدت که مردم رنج و درد دارند متوقف کنند و این هزینه‌ها را صرف ساخت منازل مسکونی، خرید وسایل گرمایشی و خرید لباس و... کنند. سفر مسئولان به استان آلام مردم را التیام نمی‌بخشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها