کد خبر: 394352
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۱۵:۰۵:۱۸
| |

موسوی لارگانی، عضو فراکسیون ولایی مجلس تشریح کرد:

تمدید وضعیت اضطراری علیه ایران، رفتاری تبلیغاتی برای القای فشار روانی است

سیدناصر موسوی لارگانی، عضو فراکسیون ولایی مجلس، تمدید وضعیت اضطراری آمریکا علیه ایران در شرایط بحرانی جهان در مواجه با کرونا را بیش از آنکه عاملی برای افزایش تحریم ها یا فشارهای سیاسی بداند، آن را رفتاری تبلیغاتی برای القای فشار روانی دانست.

تمدید وضعیت اضطراری علیه ایران، رفتاری تبلیغاتی برای القای فشار روانی است
کد خبر: 394352
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۱۵:۰۵:۱۸

اعتمادآنلاین| ‌ سیدناصر موسوی لارگانی، عضو فراکسیون ولایی مجلس درباره تمدید وضعیت اضطراری در قبال ایران توسط دونالد ترامپ در شرایط درگیری جهانی با ویروس کرونا گفت: به نظر می رسد این اقدام بیش از آنکه بر وضعیت تحریم ها یا فشارهای سیاسی بیافزاید، رفتاری تبلیغاتی برای القای فشار روانی است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در این رابطه تاکید کرد: این تمدید وضعیت در حالی صورت گرفته است که در مرحله نخست جهان درگیر یک بحران بزرگ مبنی بر شیوع ویروس کرونا است و دیگر این که در شرایط فعلی بدون تمدید وضعیت یا با آن، تحریم های غیرهسته‌ای آمریکا علیه ایران همچنان پابرجا خواهد بود چرا که با خروج ایالات متحده از برجام تحریم‌های هسته‌ای آمریکا علیه ایران در حال اجرایی شدن است.


عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس دهم با تاکید بر اینکه تمدید وضعیت اضطراری خاصیت اجرایی خود را در یک دهه گذشته از دست داده است، تصریح کرد: بر اساس قانون وضعیت اضطراری در رابطه با ایران، این کشور می تواند اموال کشورمان را توقیف که این امر طی سالیان گذشته رخ داده و اکنون نیز اموالی نیست که بخواهد به سراغش برود از این رو طرح این موضوع صرفا برای فشار روانی و دامن زدن به پروژه ایران هراسی است.

وی ادامه داد: سیاست خارجی آمریکا به این شکل است که هر ساله فضای تحریم های غیرهسته ای و وضعیت اضطرار ملی علیه ایران تمدید شده و این ارتباطی به ریاست جمهوری و طیف حزبی حامی وی ندارد.

موسوی لارگانی همچنین تاکید کرد: تمدید وضعیت اضطراری علیه ایران واکتنش کاخ سفید به شکست واشنگتن در سیاست‌های منطقه‌ای است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه وضعیت اضطراری در قبال ایران را که برای اولین بار در سال 1995 اعلام شده و از آن زمان تاکنون بارها تمدید شده است را برای یک سال دیگر نیز تمدید کرد.

وضعیت اضطراری ملی علیه ایران برای اولین بار در تاریخ 15 مارس سال 1995 (24 اسفند 1374) به‌فرمان بیل کلینتون - رئیس‌جمهور وقت آمریکا- اعلام شده و پس از آن رؤسای جمهور مختلف آمریکا بارها این وضعیت اضطراری ملی را تمدید کرده‌اند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها