کد خبر: 399941
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۷ ۱۳:۰۰:۰۹
| |

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران:

مراجع قضائی انحراف 67 درصدی دولت از بودجه 97 را پیگیری کنند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مراجع قضائی انحراف 67 درصدی دولت از بودجه 97 و گم شدن 4/8 میلیارد دلاری که معادل 10 هزار میلیارد و 800 میلیون تومان با احتساب ارز 4200 تومان می‌شود را پیگیری کنند.

مراجع قضائی انحراف 67 درصدی دولت از بودجه 97 را پیگیری کنند
کد خبر: 399941
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۷ ۱۳:۰۰:۰۹

اعتمادآنلاین| مصطفی کواکبیان در جلسه علنی امروز مجلس و در نطق میان دستور اظهار کرد: از خداوند می‌خواهم بلیه کرونا را از جان ملت‌های جهان خصوصاً ملت ایران دور بدارد.

وی با بیان اینکه اکنون که تعداد مبتلایان به کرونا در جهان از مرز دو میلیون هم گذاشت باید چند مورد را متذکر شد، افزود: آقای رئیس جمهور هرچند کسب و کار مردم و تداوم مهم است، اما قطعاً سلامت آنان باید در اولویت اول باشد.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: ممکن است شما با کاهش قیمت نفت و فرآورده‌های نفتی و عدم تحقق درآمدهای مالیاتی بگویید در حد منابع موجود برنامه ریزی می‌کنیم. چرا از منابع در اختیار حکومت مانند بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، آستان قدس رضوی استفاده نمی‌شود؟

کواکبیان تصریح کرد: از بنیاد مستضعفان تشکر می‌کنم که برای خانواده زندانیان اقداماتی داشته است. از ستاد اجرایی فرمان امام هم به خاطر تولیدماسک تشکر می‌کنم، اما اینها کافی نیست. علاوه بر رزمایش مردمی در کمک‌های مؤمنانه باید نهادهای دولتی و عمومی کمک کنند. نباید کرونا را سیاسی کنیم، امروز وقت تسویه‌حساب‌های سیاسی نیست.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید همه دست به دست هم بدهیم و خالصانه در خدمت مردم باشیم، اگر بخواهیم گلایه کنیم مهمترینش این است که چرا دولت و وزارت کشور به رغم اطلاعات از شروع کرونا انتخابات دوم اسفند را برگزار کردند.

وی از پزشکان و کادر درمانی تشکر کرد و خطاب به ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: متأسفانه همچنان نسبت به جانباختگان به مبتلایان بالای 20 درصد است اما همچنان به آقای رئیس جمهور می‌گویم همه مردم تهران می‌گوید خودروی شخصی و یا توان پرداخت کرایه تاکسی را ندارند. باید برای اینها وسایل نقلیه عمومی تهیه شود.

کواکبیان با بیان اینکه اگر طرح ترافیک اجرا نشود قطعاً معضلاتی را در دوران کرونا خواهدداشت گفت: اگر قرار است فاصله‌گذاری هوشمند انجام شود حتماً باید برای تهران چاره اندیشی کرد.

نماینده مردم تهران تأکید کرد: از ستاد ملی مبارزه با کرونا می‌خواهم همچنان آمار مبتلایان را به صورت شفاف اعلام کنند. مسئولان هم با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی انتقال ویروس از اجساد را تکذیب کرده است، امیدواریم تمایل خانواده‌ها در مورد مراسم جانبختگان در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: گزارش تفریغ دیوان محاسبات برای بودجه 97، که به جای 98 در 26 فروردین 99 قرائت شد جای انتقاد دارد که فرصت تذکری را به نمایندگان نداد. در مورد انحراف 67 درصدی دولت از بودجه 97 و گم شدن 4/8 میلیارد دلاری که معادل 10 هزار میلیارد و 800 میلیون تومان با احتساب ارز 4200 تومان می‌شود در مراجع قانونی پیگیری شود.

منبع: انا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها