کد خبر: 400555
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۲ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

علی اکبری، نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

ویروس کرونا| تضعیف دولت در شرایط کنونی به جامعه آسیب می‌رساند

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: جدال میان مجلس یازدهم و دولت دوازدهم هدر دادن انرژی است. اگر در یک سال باقی‌مانده از دولت دوازدهم بخواهیم مدیران و تصمیم‌گیران را بی‌انگیزه کنیم، کار مردم می‌ماند. رفتن به سمت تضعیف دولت نتیجه‌ای جز لطمه وارد شدن به مردم ندارد و خلاف مصالح و منافع ملی است. حتی می‌توان گفت این اقدام خلاف انسجامی است که بعد از شهادت حاج قاسم‌ سلیمانی و کرونا شکل گرفته است. در این شرایط همگرایی به‌وجود‌آمده تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و این گناهی نا‌بخشودنی است.

ویروس کرونا| تضعیف دولت در شرایط کنونی به جامعه آسیب می‌رساند
کد خبر: 400555
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۲ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| برخی منتخبان مجلس یازدهم که پیش از پیروزی در انتخابات هم مخالفت‌شان با دولت را اعلام کرده بودند در شرایط شیوع ویروس کرونا هم اقدام علیه دولت را رها نکرده‌اند و حتی ویروس کرونا را بهانه ای مناسب برای ادامه حمله به دولت تشخیص داده اند. در همین خصوص علی اکبری نماینده شیراز و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین گفت: رفتن به سمتی که بخواهد جبهه اجرا را در شرایط شیوع ویروس کرونا تضعیف کند نقض غرض و آن چیزی است که دشمنان می‌خواهند.

او ادامه داد: البته مخالفان دولت در زمان انتخابات مجلس یازدهم نیز شاخ و شانه کشیدند و حتی برخی از نمایندگان موجه فعلی متاسفانه گفتند به کسی رأی بدهید که دولت را استیضاح و سلب صلاحیت کند. بنابراین مجلس یازدهمی‌ها از همان ابتدا با جهت‌گیری ناموزونی حرکت کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم تاکید کرد: طبیعی است زمانی که جهت‌گیری مجلس کاملاً یکدست و انتخابات هم غیررقابتی باشد، نتیجه آن انتخابات همین خواهد شد.

اکبری در ادامه به شیوع کرونا در کشور و تضعیف و تهدید دولت در این شرایط پرداخت: در شرایط کنونی نباید به دنبال مقصر گشت. کرونا به یک معضل جهانی تبدیل شده است. همان‌طور که آقای روحانی اشاره کردند، در سال 99 هم با ویروس کرونا و هم با ویروس تحریم مواجه هستیم. کسانی که در این جبهه فعالیت می‌کنند وزارت بهداشت و درمان و مجموعه‌های سیاسی و تولیدی هستند. اگر بخواهیم دولت را تضعیف کنیم، در واقع وزارت بهداشت و این مجموعه‌ها را تضعیف کرده‌ایم.

تضعیف و تهدید دولت در شرایط کرونایی نشان از ناپختگی است

او تاکید کرد: تضعیف دولت در شرایط کنونی به جامعه آسیب می‌رساند. در شرایطی که دولت درگیر کروناست تضعیف دولت و تهدید دولت نشان از ناپختگی است. انگیزه این افراد هم انگیزه خدمت نیست.

جدال میان مجلس یازدهم و دولت دوازدهم هدر دادن انرژی است

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی گفت: جدال میان مجلس یازدهم و دولت دوازدهم هدر دادن انرژی است. اگر در یک سال باقی‌مانده از دولت دوازدهم بخواهیم مدیران و تصمیم‌گیران را بی‌انگیزه کنیم، کار مردم می‌ماند. رفتن به سمت تضعیف دولت نتیجه‌ای جز لطمه وارد شدن به مردم ندارد و خلاف مصالح و منافع ملی است. حتی می‌توان گفت این اقدام خلاف انسجامی است که بعد از شهادت حاج قاسم‌ سلیمانی و کرونا شکل گرفته است. در این شرایط همگرایی به‌وجود‌آمده تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و این گناهی نا‌بخشودنی است.

اکبری در پایان توضیح داد: دولت باید تا لحظه آخری که بر سر کار است با اقتدار کارش را انجام دهد. مجلس یازدهمی‌ها اگرچه در مجلس یکدست و بی‌رقیبی هستند، اما عاقلانه رفتار کنند. آنان بدانند چهار سال عمر مجلس به اندازه پلک بر هم زدنی به پایان می‌رسد و مردم بار دیگر تصمیم خواهند گرفت.

چکیده گفت‌وگو با علی اکبری

تضعیف دولت در شرایط کرونایی یعنی تضعیف وزارت بهداشت

تضعیف و تهدید دولت در شرایط کرونایی نشان از ناپختگی است

جدال میان مجلس یازدهم و دولت دوازدهم هدر دادن انرژی است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها