کد خبر: 407232
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۶ ۰۹:۳۴:۲۴
| |

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی:

رئیس مجلس نباید خود را رئیس نماینده‌ها بداند

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس گفت: رئیس مجلس یازدهم باید بداند سخنگوی همه نمایندگان است و نباید خودش را رئیس نماینده‌های مجلس بداند.

رئیس مجلس نباید خود را رئیس نماینده‌ها بداند
کد خبر: 407232
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۶ ۰۹:۳۴:۲۴

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در اراک با اشاره به آغاز فعالیت مجلس یازدهم اظهار کرد: مجلس از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است به طوری که امام راحل فرمودند مجلس در راس امور است که این نشان دهنده اهمیت و جایگاه مجلس است.

وی با بیان اینکه مجلس دهم به دلیل آنکه اکثر نمایندگان آن وکیل‌الدوله بودند نتوانست آن‌طور که باید و شاید به وظایف خود عمل کرده و گره از مشکلات کشور باز کند، اظهار کرد: مجلس دهم باعث شد بسیاری از قوانینی که می‌توانست مشکلات کشور را حل و فصل کرده به سرانجام نرسد و قوانین دست چندمی که کارایی چندانی نداشتند به تصویب برسند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس افزود: مجلس یازدهم باید با درس گرفتن از اشتباهات مجلس دهم در راستای وظایف درست خود گام برداشته و بداند اگر بخواهد اشتباهات گذشته را تکرار کند همچون نمایندگان مجلس دهم مردم اعتماد خود را به آنان از دست داده و دیگر در سبد آرای مردمی جایی نخواهند داشت.

سلیمی با اشاره به اینکه رئیس مجلس سخنگوی نمایندگان مجلس است، گفت: رئیس مجلس یازدهم باید بداند سخنگوی همه نمایندگان است و نباید خودش را رئیس نماینده‌های مجلس بداند.

وی برخورداری از توان مدیریتی قوی، توجه به منافع ملی به جای مصالح سیاسی و جریانی، شناخت کافی به جایگاه خود، تلاش در راستای کاهش مشکلات مردم را از مولفه‌های رئیس مجلس دانست و تاکید کرد: امروز که کشور در شرایط خاص و بحرانی قرار گرفته جایگاه مجلس از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است و این نمایندگان مجلس هستند که می‌توانند با عمل صحیح به وظایف خود از بحران‌های کشور بکاهند.

سلیمی تاکید کرد: باید با درس گرفتن از اشتباه‌های گذشته و تلاشی مضاعف سعی کنیم موانع موجود رضایتمندی عمومی را برداریم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها