کد خبر: 413748
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ ۱۴:۲۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

چه کسانی کرسی ریاست کمیسیون‌های مجلس یازدهم را تصاحب کردند؟

روسا و هیات‌رئیسه یازده کمیسیون‌ تخصصی در مجلس شورای اسلامی امروز مشخص شدند.

چه کسانی کرسی ریاست کمیسیون‌های مجلس یازدهم را تصاحب کردند؟
کد خبر: 413748
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ ۱۴:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| انتخابات هیات‌رئیسه کمیسیون‌های تخصصی در مجلس یازدهم امروز یکشنبه 1 تیرماه برگزار شد. بر این اساس هیات‌رئیسه یازده کمیسیون‌ مشخص شدند که در ادامه می‌خوانید:

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی شد. رقابت در این کمیسیون تنگاتنگ و بین سه چهره شاخص اصولگرا بود. الیاس نادران، شمس‌الدین حسینی و حمیدرضا حاجی‌بابایی کاندیدای ریاست در این کمیسیون بودند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، در انتخابات هیات‌رئیسه این کمیسیون که امروز یکشنبه 1 تیرماه برگزار شد، نادران به نفع حاجی‌بابایی کنار رفت. شمس‌الدین حسینی 6 رای و حاجی‌بابایی 16 رای را به خود اختصاص دادند.

شنیده‌های اعتمادآنلاین ، حاکی از این است که حاجی‌بابایی حمایت دولت، قالیباف و برخی نهادهای داخل و خارج از مجلس را داشته است.

حاجی بابایی

علاوه بر این در ادامه برگزاری انتخابات در برخی از کمیسیون‌های تخصصی سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده کاشان به عنوان رئیس کمیسیون کشاورزی در اجلاسیه اول مجلس یازدهم انتخابات شد.

محمدجواد ساداتی‌نژاد

فریدون عباسی به عنوان رئیس کمیسیون انرژی انتخاب شد.

فریدون عباسی

حسینعلی شهریاری بار دیگر ریاست کمیسیون بهداشت و درمان را در اختیار گرفت. به جز شهریاری، عبدالحسین روح‌الامینی و مسعود پزشکیان هم جز کاندیداهای ریاست این کمیسیون بودند. همچنین علی‌اصغر باقرزاده و سیدمحمد پاک‌مهر نیز به عنوان نواب اول و دوم کمیسیون بهداشت انتخاب شدند. زهرا شیخی مبارکه نیز سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم شد.

حسینعلی شهریاری،

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد.

محمدرضا پورابراهیمی

محمدصالح جوکار، نماینده یزد به عنوان رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در اجلاسیه اول انتخاب شد. بامیری و آصفری نواب اول و دوم این کمیسیون شدند. مقصودی و خسروی هم به عنوان دبیران اول و دوم این کمیسیون انتخاب شدند. حدادی سخنگوی کمیسیون شوراها شد.

جوکار

عزت‌الله اکبری تالارپشتی با 9 رأی به عنوان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم انتخاب شد. گفتنی است، تقی‌پور و دهقانی به عنوان گزینه ریاست برای این کمیسیون نامزد شده بودند که هر کدام با 7 رأی اعضا از تکیه بر کرسی ریاست این کمیسیون محروم شدند.

عزت‌الله اکبری تالارپشتی

علیرضا منادی سفیدان نماینده مردم تبریز به عنوان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری انتخاب شد.

علیرضا منادی سفیدان- نماینده تبریز

مهدی عیسی‌زاده نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب با 12 رای نمایندگان رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی شد.

مهدی عیسی‌زاده

محمدرضا رضایی کوچی، نماینده جهرم در مجلس رئیس کمیسیون عمران شد. او در چهار سال مجلس دهم هم همین سمت را در اختیار داشت.

 رضایی کوچی

مجتبی ذوالنوری، نماینده قم هم رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم شد. گفتنی است که فداحسین مالکی، وحید جلال‌زاده، مهدی سعادتی و مجتبی ذوالنوری برای ریاست این کمیسیون نامزد شده بودند.

ذوالنوری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها