کد خبر: 441190
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۵ ۱۱:۴۳:۰۰
| |

مرتضی طلایی، فعال سیاسی اصولگرا در یادداشتی مطرح کرد:

مرز ادعا و اقدام در ولایتمداری

فعال سیاسی اصولگرا در یادداشتی نوشت: آنچه در بیانات مقام معظم رهبری در انتقاد از برخوردهای اخیر برخی نمایندگان با رئیس‌جمهوری مطرح شد رویکرد متفاوت و جدیدی از سوی ایشان نبود، اما توجه داشته باشیم که این سخنان تذکری جدی بود خطاب به دوستانی که در بیان مواضع‌شان به شرایط داخلی کشور توجه نمی‌کنند.

مرز ادعا و اقدام در ولایتمداری
کد خبر: 441190
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۵ ۱۱:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| مرتضی طلایی، فعال سیاسی اصولگرا در یادداشتی نوشت: آنچه در بیانات روز شنبه مقام معظم رهبری در انتقاد از برخوردهای اخیر برخی نمایندگان با رئیس جمهوری مطرح شد رویکرد متفاوت و جدیدی از سوی ایشان نبود، اما توجه داشته باشیم که این سخنان نه یک توصیه یا راهنمایی بلکه تذکری جدی بود خطاب به دوستانی که در بیان مواضع‌شان به مصالح، منافع و امنیت ملی و شرایط داخلی کشور توجه نمی‌کنند و اگرچه نیت خیرخواهانه دارند اما این نیت را در قالبی بیان می‌کنند که از یک‌سو زمینه سوء‌استفاده دشمنان را فراهم می‌کند و از سوی دیگر موجب بروز ناامیدی میان مردم و دامن زدن به منازعات نابجای سیاسی می‌شود.


رهبر معظم انقلاب بارها در موضوعات مختلف همه نیروهای انقلاب را به رعایت حرمت یکدیگر دعوت کرده و توصیه کرده‌اند که در برخورد با یکدیگر از حدود شرع، اخلاق و قانون خارج نشوند. این‌بار هم از سر خیرخواهی و دلسوزی به نیروهای انقلاب تذکر و هشدار دادند که با نوع رفتارشان موجب ناامیدی مردم و شادی دشمنان نشوند.


مشخص است که این تذکر به معنای مبرا بودن دولت و دیگر قوا از اشکال و ضعف در مدیریت نیست. به شخصه به عنوان کسی که سعی کرده‌ام بر مدار نظرات رهبری حرکت کنم، انتقاداتی به دولت وارد می‌دانم اما این اعتقاد سبب نشده که به خودم اجازه بدهم که خارج از شئونات و مصالح جامعه و مردم مسئولان و دولتمردان را مخاطب قرار دهم. طبیعتاً این به معنای نادیده گرفتن مشکلات و حاشیه امن داشتن مسئولان نیست. بلکه این فراز از سخنان رهبری مرز بین نقد و گفتمان سازنده و اثربخش را با تخریب و خارج شدن از حدود اخلاق و قانون مشخص کرده است. این همان جایی است که مرز ولایتمداری و ولایت پذیری با ادعای آن روشن می‌شود. سخنان رهبری در این باره کاملاً صراحت داشت و اگر بخواهیم در هر جهتی آن را تفسیر به رأی کنیم یا از آن بهره‌برداری سیاسی کنیم اشتباه است.


مسلم است که در شرایط امروز کشور، همه ما از دولت به عنوان یک مفهوم یکپارچه انتظار بیشتری داریم، اما یکایکمان می‌دانیم اینکه به جای نقد کردن، رئیس جمهوری یا شخصیت‌های دیگر را تخریب یا از آنها اعتبارزدایی کنیم به نفع کشور نیست. این را همه‌مان می‌فهمیم و اگر نه خودمان را به تغافل زده‌ایم. در عوض امیدوارم که این فرمایشات رهبری فصل جدیدی را در مناسبات جریان‌های سیاسی و از جمله بین دولت و مجلس باز کند به نحوی که در باقی مانده عمر دولت تلاش همه‌مان بر هم‌افزایی و بازکردن گره مشکلات مردم باشد.

منبع: روزنامه ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها