کد خبر: 444456
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۱ ۰۹:۱۷:۴۸
| |

تندروها امید به پیروزی جلیلی به عنوان نماد مقاومت دل بسته‌اند؟

رئیس ستاد انتخابات استان تهران سعید جلیلی در سال 92 بیان کرد: همین الان خود اصلاح‌طلبان خیلی از اوضاع موجود و نحوه مدیریت دولت ناراحت هستند بنابراین واقعا شانسی نخواهند داشت و جلیلی به عنوان نماد گفتمان مقاومت پیروز می‌شود.

تندروها امید به پیروزی جلیلی به عنوان نماد مقاومت دل بسته‌اند؟
کد خبر: 444456
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۱ ۰۹:۱۷:۴۸

اعتمادآنلاین| هر روز که می گذرد مولفه های تأثیرگذار انتخابات ریاست جمهوری 1400 بیشتر مشخص می شوند. اگر تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری امریکا، موضوعات اقتصادی موثرترین مولفه تلقی می شدند، حالا که بایدن رئیس جمهور منتخب شده، مولفه سیاست خارجی نیز دوباره همچون سال 92 اهمیت پیدا کرده است.

سیدحسین نقوی حسینی درباره میزان تأثیرپذیری انتخابات ریاست جمهوری 1400 از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: بایدن هرچند شاید شرط و شروطی داشته باشد اما از آنجاکه بعد از روی کارآمدن دوباره به برجام بر می گردد وضعیت اصلاح طلبان و دولت روحانی بهتر از گذشته می شود چون تنها دستاورد آنها برجام بود.


وی درباره موقعیت جریان اصلاحات در انتخابات 1400 یادآور شد: باید دید معادلات به چه سمتی می رود، بالاخره ترامپ تحریم های زیادی را علیه ایران وضع کرد و وزیر خارجه اش هم اخیرا گفته تا پایان دولت برنامه دارند تا تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال کنند. مهم است که تیم بایدن برای بازگشت به برجام و لغو تحریم ها چه برنامه ای را در دستورکار خود قرار دهد و اصلاح طلبان چقدر از این فضا بتوانند به نفع خودشان استفاده کنند.

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه گفتمان مذاکره-مقاومت محور انتخابات 1400 خواهد بود، اظهار کرد: وقتی دولت بایدن سرکار بیاید و بخواهد به تعهدات برجامی برگردد و پیشنهاد مذاکره بدهد، به نظرم فضای انتخابات ایران حول همین محور مذاکره-مقاومت رقابتی می شود.

وی درباره موقعیت محمدجواد ظریف در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: حتی اگر بایدن به برجام برگردد، واقعا شانسی برای اصلاح طلبان نمی بینم آنقدر مردم از شرایط موجود ناراحت و ناراضی هستند، دولت فرصتی ندارد که بخواهد تا خردادماه با تأثیرگذاری های مثبت اقتصادی رضایت مردم را جلب کند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران سعید جلیلی در سال 92 درباره رقابت بین بین ظریف و جلیلی در 1400 بیان کرد: همین الان خود اصلاح طلبان خیلی از اوضاع موجود و نحوه مدیریت دولت ناراحت هستند بنابراین واقعا شانسی نخواهند داشت و جلیلی به عنوان نماد گفتمان مقاومت پیروز می شود.

وی درباره اینکه قالیباف می تواند نماد گفتمان مقاومت در انتخابات 1400 شود، گفت: بعید می دانم آقای قالیباف بتواند نماینده گفتمان مقاومت باشد چون سابقه نشان می دهد که آقای جلیلی در این عرصه ایستاد و مقاومت کرد.

نقوی درباره موقعیت علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: او جزء گفتمان مذاکره تعریف می شود. اگر کل جریانات غیراصولگرا از آقای لاریجانی حمایت کنند، وضعیت خیلی رقابتی می شود. غیر از آقای لاریجانی سایر گزینه ها در جریان اصلاحات قدرت رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ندارند.

منبع: نامه‌نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها