کد خبر: 461477
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۹ ۱۰:۵۹:۰۰
| |

قالیباف: در سایت فردو معنی «قوی شدن» رقم خورده است / از دولت برای اجرای بی‌درنگ «اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها» تشکر می‌کنم

رئیس مجلس شورای اسلامی از مجتمع غنی‌سازی شهید علی‌محمدی (فردو) بازدید کرد.

قالیباف: در سایت فردو معنی «قوی شدن» رقم خورده است / از دولت برای اجرای بی‌درنگ «اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها» تشکر می‌کنم
کد خبر: 461477
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۹ ۱۰:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از مجتمع غنی‌سازی شهید علی‌محمدی(فردو) گفت: امروز روز بسیار خوشحال کننده و افتخار آمیزی برای بنده به عنوان شهروند و خادم مردم است و بازدیدی از سایت فردو داشتم. باید از همه عزیزانی که در این سال‌های سخت تلاش کردند و این مجموعه بزرگی که معنی قوی شدن را که مقام معظم رهبری فرموند در اینجا رقم خورده است.

وی ادامه داد: گرامی می‌داریم یاد شهدای هسته‌ای را و کسانی را که گمنام در این مسیر زحمت کشیدند. طبیعتا من براساس همان نظارت میدانی و براساس رفع تحریم راهبردی که در مجلس به تصویب رسید و از زمان‌بندی آن غنی سازی بیست درصدی بود به سایت فردو آمدم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه خود می‌دانم از طرف خودم و نمایندگان از دولت تشکر کنم که در اجرای قانون درنگ نکردند. خدا قوت می گویم و از سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه قدردانی می کنم. در کمتر از یک ماه قریب به 17 کیلو غنی سازی شده است و سانتریفیوژهای IR2m نصب شده یا در حال نصب است.

وی ادامه داد: ما برای پیشرفت کشور نیاز به پیشران هایی در حوزه صنعت و اقتصاد و غیره داریم و یکی از آنها صنعت هسته ای است و ترکیبی از فناوری و علوم دیگر را هم شامل می شود. امروز نمونه های جدی این روند را در این صنعت دیدیم. در حوزه کشاورزی، رادیودارو و غیره این صنعت فعال و موثر است. اگر دشمن محکم ایستاده که ما دارای این بنیه علمی نباشیم و از ایران قوی ناراحت هستند ما مصمم هستیم در این راه گام برداریم و مجلس با مصوبه اش در رفع تحریم وارد این روند شد.

قالیباف با تاکید بر اینکه همه اقدامات ایران در چارچوب برجام است، گفت: ما هیچ وظیفه ای نداریم که وقتی طرف‌های اروپایی برجام به آن پایبند نیستند، ما پایبند باشیم. هر وقت آنها به تعهداتشان عمل کردند یعنی رفع تمام تحریم ها و مشکلات بانکی و نفتی و تجاری ما برداشته شد با گزارش به مجلس دوباره بر اساس مواد 36 و 37 به تعهدات خودمان می توانیم برگردیم. با این تصمیم دشمنان ما باور کنند که ما مصمم بر اجرای این قانون هستیم تا رفع کامل تحریم را شاهد باشیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها