کد خبر: 461610
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۰ ۰۸:۵۹:۱۳
| |

یک فعال سیاسی:

جناح‌پروری در تضاد با آرمان‌های انقلاب است

یک فعال سیاسی گفت: برخی گروه های سیاسی خود را نسبت به دیگری برتر می دانند و سهم بیش تری از منافع و منابع طلب می کنند؛ این نگاه هم آفت امروز ما است.

جناح‌پروری در تضاد با آرمان‌های انقلاب است
کد خبر: 461610
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۰ ۰۸:۵۹:۱۳

اعتمادآنلاین| ابراهیم نکو، فعال سیاسی، در پاسخ به این پرسش که با توجه به آرمانهای انقلاب چه کاستی‌ها و عقب افتادگی‌هایی در کشور داریم، اظهار کرد: این موضوع در ابعاد مختلفی قابل بررسی و پیگیری است. من به یک مورد آن را در حوزه سیاست داخلی اشاره می کنم که در راستای نیازمندی های کشور در ایام پیش رو، یعنی ایام انتخابات قرار دارد. ما در بعد سیاست داخلی در خصوص جریانات و جناح های سیاسی هنوز نتوانستیم به آنچه که باید برسیم.

وی ادامه داد: معنای واقعی و صحیح در بها دادن به جریان های سیاسی محقق نشده است. نتوانسته ایم برنامه ریزی داشته باشیم تا این ابزار دمکراسی بتواند در عرصه های مختلف بویژه در عرصه انتخابات نقش آفرین باشد.

این نماینده سابق مجلس یادآور شد: این خلاء در طولانی مدت به ضرر کشور و نظام شده است؛ چراکه وقتی جایگاه و نقش احزاب و جریان های سیاسی مشخص نیست، حوزه های مختلفی مثل اقتصاد و فرهنگ از افراد کارشناس و نظرهای علمی بی بهره می مانند.

وی گفت: امروز باید در این موضوع برنامه ریزی صحیحی صورت بگیرد. جناح ها در چهل و یکمین سالگرد انقلاب باید بیش از همیشه نقششان را در حوزه های اصلی کشور مثل سیاست، فرهنگ و اقتصاد مشخص کنند.

نکو در همین راستا گفت: متاسفانه برخی گروه های سیاسی خود را نسبت به دیگری برتر می دانند و سهم بیش تری از منافع و منابع طلب می کنند؛ این نگاه هم آفت امروز ما است.

این فعال سیاسی در ادامه یادآور شد : در بعد اقتصادی هم شاهد موفقیت های مقطعی هستیم. در مقاطعی مخصوصا در دولت های یازدهم و دوازدهم بر اساس اتفاقاتی مثل مذاکرات پیشرفت های اقتصادی رخ می دهد؛ اما درست براساس همان عامل پیش رفت به مشکلات کلان هم بر می خوریم .

وی افزود: ما از اهداف و برنامه های تعریف شده مثل اسناد بالا دستی برنامه های توسعه دور شده ایم. آن طوری که می توانستیم به پیش رویم، نرفتیم و گاها عقب گرد هم داشته ایم. چهار سال تا پایان سند چشم انداز مانده و از سند طراحی شده خودمان هم عقب هستیم. الان دیگر امکان رسیدن به رتبه اول اقتصادی در 1404 را نداریم و حتی در رتبه های آخر هم قرار گرفته ایم.

وی در پایان گفت: با کاهش حواشی، مدیریت درست و پرهیز از جناح پروری که باعث عدم تحقق آرمان های انقلاب می شود؛ می توان این کمبود ها و کاستی ها را جبران کرد. در این صورت است که مردم هم به مسئولین و هم به اهداف و آرمان های انقلاب دلگرم تر می شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها