کد خبر: 464004
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۱ ۱۲:۱۹:۴۷
| |

عضو مجلس خبرگان رهبری:

باید سیره رهبری را آیینه کارهایمان قرار دهیم

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبری گاهی مسئولین و مدیران اجرایی را نقد می‌کنند ولی هرگز از مسیر عدالت و انصاف خارج نشده‌اند و همواره حریم ادب و حیثیت افراد را مراعات و از آن دفاع کرده‌اند لذا باید سیره رهبری را آیینه کارهایمان قرار دهیم.

باید سیره رهبری را آیینه کارهایمان قرار دهیم
کد خبر: 464004
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۱ ۱۲:۱۹:۴۷

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام والمسلمین جواد مجتهدشبستری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره پرهیز از بدگویی و بدزبانی اظهار کرد: روشن است که مخاطب فرمایشات رهبر انقلاب فقط مداحان نبودند بلکه همه افراد جامعه موظف به رعایت حریم اخلاق و ادب هستند.

وی اضافه کرد: خصوصاً صاحبان رسانه و تریبون و کسانی که مسئولیتی بر عهده دارند باید به طریق اولی ادب و اخلاق را مراعات کنند چرا که کلام و رفتار آنها بازخورد داشته و سبب اشاعه خوبی‌ها و خیرات و یا اشاعه بدی‌ها و زشتی‌ها در جامعه خواهد بود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، انقلاب اسلامی را انقلاب ارزش‌ها توصیف کرد و افزود: اساس انقلاب و دین اخلاق است و اگر صاحبان رسانه و کسانی که مخاطب دارند این حریم‌ها را مراعات کنند سایر افراد جامعه هم آن را مراعات خواهند کرد.

مجتهدشبستری تصریح کرد: در فرمایشات رهبری ظاهرا مخاطب ایشان مداحین بودند ولی همه کسانی که مخاطب و گفت وگو و رسانه‌ای در فضای حقیقی و مجازی دارند مخاطب فرمایش ایشان هستند.

وی درباره پیامدها و گرفتاری‌های شیوع گفتمان تخریب و ادبیات اهانت در جامعه اظهار کرد: وقتی در جامعه‌ای حرمت‌ها مراعات نشود آن جامعه رو به ضعف خواهد رفت. کما اینکه قرآن می‌فرماید نزاع نکنید، چرا که نزاع و پرخاش‌ عظمت، وحدت و قدرت و یکپارچگی جامعه را از بین می‌برد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه متاسفانه در آستانه انتخابات‌ها شاهد تشدید بداخلاقی‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: این بداخلاقی‌ها فضای جامعه را تبدیل به فضای پرتنش کرده و صفا و صمیمیت در جامعه از بین می‌رود. ضمن اینکه جامعه اسلامی باید از جهات مختلف خصوصا به لحاظ اخلاقی الگو باشد.

مجتهدشبستری ادامه داد: اگر در جامعه‌ اسلامی پرخاشگری و بداخلاقی خصوصاً در میان مسئولین که باید برای مردم الگوی باشند، صورت گیرد، از عظمت و بزرگی و ابهتی که انقلاب در میان مردم دنیا پیدا کرده، خواهد کاست.

وی با بیان اینکه هنوز خاطرات تلخ برخی از مناظرات انتخابی در اذهان هست، تصریح کرد: وقتی افرادی که مسئولیتی بر عهده دارند، به‌راحتی اهانت و توهین کرده و تهمت می‌زنند، موجب سلب اعتماد مردم از آنها می‌شود که خسارت بزرگی برای کشور است زیرا اعتماد مردم موجب مدیریت کشور می‌شود و سرمایه بزرگی است که مسئولین بر آن اساس می‌توانند کشور را اداره کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: ناتوانی و بی‌کفایتی می‌تواند به اعتماد آسیب وارد کند اما اگر این اعتماد با توهین، هتک حرمت‌ و بداخلاقی صدمه ببیند موجب ضعف در توان مدیریتی می‌شود.

مجتهدشبستری خاطرنشان کرد: بنابراین این توصیه رهبر انقلاب، توصیه عامی است که باید همه افراد جامعه خصوصاً صاحبان تریبون و رسانه که در فضای حقیقی و فضای مجازی مخاطبینی دارند، توجه داشته باشند که اگر نقدی هم می‌کنند، از روی انصاف باشد.

وی با بیان اینکه نقد منصفانه و آنچه که از حریم عدالت و اخلاق بدور باشد، هرگز مشکلی نخواهد داشت و در افکار عمومی قابل قبول و پذیرش است، اظهار کرد: جامعه منادی اخلاق و بافضلیت تحمل نقدهایی که همراه با توهین، هتک حرمت و هتک حیثیت افراد باشد، را ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز امیدواری از اینکه همه ما باید درس بگیریم و در این مسیر به فرمایشات رهبری توجه کنیم و ایشان را آیینه کارمان قرار دهیم، تصریح کرد: البته ایشان هم گاهی مسئولین و مدیران اجرایی را نقد می‌کنند و آنها انتقاد دارند ولی هرگز از مسیر عدالت و انصاف خارج نشده‌اند و همواره حریم ادب و حیثیت افراد را مراعات کردند و از آن دفاع کرده‌اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها