کد خبر: 465280
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ۰۹:۰۵:۵۷
| |

پیگیری حقوقی ترور شهید سلیمانی و شهید ابومهدی به کجا رسید؟

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: پیگیری حقوقی ترور شهید سلیمانی و شهید ابومهدی با محوریت قضات عراقی و کمک اطلاعاتی ایران و سوریه انجام می‌شود.

پیگیری حقوقی ترور شهید سلیمانی و شهید ابومهدی به کجا رسید؟
کد خبر: 465280
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ۰۹:۰۵:۵۷

اعتمادآنلاین| موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره رسیدگی حقوقی به پرونده ترور شهید قاسم سلیمانی در کشور عراق، گفت: در سفر حجت‌الاسلام رئیسی به کشور عراق یکی از موضوعاتی که مطرح شد بحث رسیدگی به پرونده شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و سایر افرادی بود که در خاک این کشور ترور شدند.

وی افزود: مقرر شده همکاری های لازم با محوریت قضات عراق وجود داشته باشد اما اطلاعات و آگاهی هایی از ناحیه سوریه و همین طور ایران ارائه شود تا پرونده دچار روزمرگی یا مروز نشده و طولانی نشود. همچنین آقایی رئیسی از قاضی صادرکننده حکم بازداشت ترامپ، تشکر کردند.

نماینده بم در ادامه اظهار داشت: باید هرچه سریعتر به پرونده ترور شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس رسیدگی شود تا عاملان و آمران و کسانی که در آن نقش داشتند، محاکمه قرار گیرند و مجازات شودند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در خصوص موضوع بازداشت و زندانی کردن دیپلمات‌ کشورمان در بلژیک و ورود کمیسیون قضایی به این مورد گفت: کلیت مجلس می‌تواند به قضیه بازداشت و زندانی کردن دیپلمات‌های ما در کشورهای دیگر ورود کند اما دست کمیسیون قضایی در این موضوعات خیلی باز نیست.

وی در پایان گفت: کمیسیون قضایی و مجلس هم می‌تواند به نسبت اقدامات خصمانه، غیر حقوقی و غیر کارشناسی کشورهای که دیپلمات های ما را بازداشت و یا زندانی کرده اند در سطح مجامع بین المللی پیگیری کنند. البته بر همگان واضح است که این اقدامات سیاسی غیر اصولی، غیر قانونی و غیر عرف حقوق بین الملل است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها