کد خبر: 478590
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۱ ۱۰:۲۸:۰۰
| |

امرالله شیخیانی، دبیرکل حزب مردم:

جامعه دچار یک امتناع بزرگ نسبت به اصلاح‌طلبان و اصولگرایان است / اصلاح‌طلبی اگر به خودش نیاید، می‌میرد

دبیرکل حزب مردم در خصوص عملکرد اصلاح‌طلبان گفت: یکی از نشانه های عملکرد ضعیف اصلاح‌طلبان، فراکسیون امید است که یک فراکسیون ناموزون، ناکارآمد و ضعیف و نحیف بود. عملکرد اصلاحات در چند دوره قبل شرایط فعلی را رقم زده؛ اقبال مردم به این جریان باعث بدبینی نسبت به جبهه اصلاح طلبان شده است.

جامعه دچار یک امتناع بزرگ نسبت به اصلاح‌طلبان و اصولگرایان است / اصلاح‌طلبی اگر به خودش نیاید، می‌میرد
کد خبر: 478590
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۱ ۱۰:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| امرالله شیخیانی، دبیرکل حزب مردم درباره برنامه های جبهه اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: درباره وضعیت فعلی جبهه اصلاحات اگر بگوییم اختلاف، تفاوت تصمیم یا انشقاق وجود ندارد زیاد درست نیست؛ اما همان طور که در جبهه اصولگرا مشکل وجود دارد و دو قطبی هستند، جبهه اصلاحات هم چند قطبی هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شیخیانی ادامه داد: جبهه اصلاحات هم اکنون برای انتخابات ریاست جمهوری چند قطبی شده و هنوز برای گزینه منتخب به اجماع نرسیده، دلیل این به اجماع نرسیدن در جبهه اصلاحات این است که عده ای تمامیت خواه هستند. آن دسته از اصلاح طلبان که بحث نهاد اجماع ساز را به وجود آورده اند تمامیت خواه هستند، البته این مورد در برگیرنده تمام اصلاح طلبان و جبهه اصلاح طلبی نیست.

این فعال اصلاح طلب ادامه داد: این افراد عده ای هستند که جزو پیشکسوتان محسوب می شوند و برخی از آنها نوکیسه های سیاسی هستند که با رابطه وارد دولت فعلی و قبل شده و با این ویژگی وارد نهاد اجماع ساز شدند، در صورتی که دامنه اصلاحات و اصلاح طلبی وسیع است. نهاد اجماع ساز یا شورای اصلاح طلبان یا شورای عالی سیاست گذاری که قبلا هم وجود داشته برخواسته از همان شورای سیاست گذاری و دربرگیرنده همه تشکل ها و احزاب سیاسی اصلاح طلب و شخصیت های سیاسی اصلاح طلب نیست.

شیخیانی توضیح داد: هم اکنون بزرگان اصلاح طلب در نهاد اجماع ساز اصلاحات حضور ندارند و به تعبیر دیگر وضعیتی که الان بین اصلاح طلبان است به عملکرد چند دوره اصلاح طلبان و تصمیمات نامتناسبی که در شورای شهر و مجلس قبل گرفته شده برمی گردد. یکی از نشانه های این عملکرد ضعیف، فراکسیون امید است که یک فراکسیون ناموزون، ناکارآمد و ضعیف و نحیف بود. عملکرد اصلاحات در چند دوره قبل شرایط فعلی را رقم زده؛ اقبال مردم به این جریان دستخوش این تغییرات و بدبینی نسبت به جبهه اصلاح طلبان شده است.

دبیرکل حزب مردم با اشاره به اینکه بارها خیرخواهان اصلاح طلب درخواست اصلاح اصلاح طلبان را مطرح کرده اند ادامه داد: این اصلاحات باید انجام شود تا اصلاحات مورد اقبال جامعه قرار بگیرد و سپس برنامه و مانفیست داده شود و یا کنگره اصلاح طلبان را تشکیل دهند. پارلمان اصلاحات باید دربرگیرنده همه جامعه شود که متاسفانه به آن تمکین نشده است.

شیخیانی افزود: برخی از افرادی که در نهاد اجماع ساز هستند، قبلا در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان بوده اند و خود را ولایت فقیه اصلاح طلبی می دانند. اصلاح طلبی با این سیما، کارکرد و رویکردی که تاکنون داشته، در انتخابات و تصمیم گیری ها بد عمل کرده و در یک دوره زینت المجالس بوده و در یک دوره دچار کاسب‌کاری سیاسی و در یک دوره مماشات شده، با این روند اصلاح طلبان در این دوره هم توفیقی نخواهند داشت. جامعه دچار یک امتناع بزرگ نسبت به اصلاح طلبان و اصول‌گرایان است.

دبیر کل حزب مردم با اشاره به جریان سوم در کشور اظهار کرد: جریان اعتدال که کلا در محاق است و باید کاری کند که مردم به شرکت در انتخابات و رای دادن به آنها اقبال داشته باشند، ولی با این شرایط و فضای حاکم بر جامعه بعید می دانیم که اصلاح طلبان به وحدت برسند.

شیخیانی با بیان اینکه اصلاح طلبان خود محور هستند و فردی که شایستگی های ریاست جمهوری را داشته باشد ندارند ادامه داد: مگر اینکه تصمیم به جا و شایسته ای اتخاذ شود که این فسیل های اصلاح طلبان که نه برنامه دارند و نه از برنامه سازی اطلاعاتی دارند به هدفی مشخص برسند.

به گفته این فعال اصلاح طلب، اصلاح طلبی در کما است و اگر به خودش نیاید می میرد.

وی ادامه داد: در جبهه اصلاحت چند نفر خودمحور فعالیت می کنند و با این اندیشه به جای نمی رسند و بعید می دانیم در این دوره هم به وفاق برسند. مردم هم اکنون در بدترین شرایط زندگی و معیشت قرار دارند و باید کاری کنیم که مردم در تصمیم گیری شرکت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها