کد خبر: 482412
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ۰۹:۰۵:۰۰
| |

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی:

بهترین گزینه اصولگرایان رئیسی است/ رفع مشکلات فعلی در گرو کارکرد قوه مجریه است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: رفع مشکلات فعلی در گرو کارکرد درست و کارآمد شدن قوه مجریه است. همه نیروهایی که الان در طراز ریاست جمهوری مطرح هستند آمادگی همکاری با آیت‌الله رئیسی را دارند، اما ممکن است درباره سایر داوطلب ها این موضوع صدق نکند.

بهترین گزینه اصولگرایان رئیسی است/ رفع مشکلات فعلی در گرو کارکرد قوه مجریه است
کد خبر: 482412
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ۰۹:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره آخرین وضعیت جریان اصولگرایی و احتمال ورود رئیسی به عرصه انتخابات ریاست جمهوری و شایعات مطرح شده در این زمینه گفت: شایعات مطرح شده از هیچ پایه و اساسی برخوردار نیست؛ چرا که مخالفان و موافقان ورود او هر یک در صدد پخش شایعه هستند، اما هنوز آیت الله رئیسی پاسخی به این شایعات نداده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او ادامه داد: نیروهای انقلاب امیدوارند که او وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شود، چرا که با توجه به شرایط جامعه و اعتمادی که مردم به او دارند و این موضوع که رئیسی تنها چهره اجماع ساز اصولگرایان نیز هست احتمال موفقیت زیادی دارد، اما اینکه چه زمانی تصمیم به ورود به عرصه بگیرد نیازمند زمان است و به نظرم تا نزدیک انتخابات به جمع بندی خواهد رسید.

ترقی درباره اینکه آیا رئیسی وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم خواهد شد یا خیر؟ گفت: تحلیل‌های ما این گونه نشان می‌دهد که بهترین راه و گزینه در ابعاد مختلف اوست، ضمن اینکه مبارزه با فساد و تحقق عدالت یکی از خواسته های عمومی مردم است که او به درستی در قوه قضائیه این موضوع را محقق کرده و نقش خود در مانع زدایی از تولید هم به خوبی نشان داده که در تحقق شعار سالِ مقام معظم رهبری هم از توانمندی و جهت‌گیری درستی برخوردار است و سرمایه اجتماعی او هم بعد از انتخابات افزایش پیدا کرده که هیچ کدام از سایر نامزدها از چنین جایگاهی برخوردار نیستند. معتقدم که اگر قرار باشد اصولگرایان موفقیتی هم کسب کنند در گرو موفقیت اوست.

فعال سیاسی اصولگرا افزود: برخی اصولگرایان دغدغه این را دارند که در صورت ورود او به عرصه انتخابات قوه قضائیه تخریب شود، در حالی که همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند 98 درصد از اختیارات کشور در دست قوه مجریه و صرفا دو درصد دست قوای دیگر است و این گونه نیست که الان قوه قضائیه در نبود او نتواند این مسیر را ادامه دهد. مشکلاتی هم که اکنون قوه قضائیه درصدد حل آن است بیشتر مشکلاتی بوده که در بدنه دولت ایجاد شده؛ بنابراین طبیعی است که اگر خود دولت مانع ایجاد فساد شود خیلی بهتر است تا کار به قوه قضائیه بکشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: رفع مشکلات فعلی در گرو کارکرد درست و کارآمد شدن قوه مجریه است. همه نیروهایی که الان در طراز ریاست جمهوری مطرح هستند آمادگی همکاری با آیت‌الله رئیسی را دارند، اما ممکن است درباره سایر داوطلب ها این موضوع صدق نکند.

او درباره وضعیت جریان اصلاح طلب برای ریاست جمهوری هم گفت: اصلاح‌طلبان هنوز اختلافات مختلفی در بین افراد تندرو و متعادلشان دارند و به جمع بندی مشخصی در این زمینه نرسیده‌اند؛ اما معتقدم که آنها به دنبال این هستند که ابتدا رویکرد مذاکره را جا بیندازند و بعد ظریف یا هر کسی که به دنبال این خط باشد را دنبال کنند. معتقدم که به جز ظریف فرد دیگری به صورت جدی در میان آنها مطرح نیست که بتوانند با شاخص های شورای نگهبان منطبقش کنند.

فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: ممکن است که کارگزاران به دنبال یکی از اعضای خود باشد؛ آنها به دنبال ماندن در قدرت هستند و برای ماندن در قدرت هم روشی را اتخاذ می کنند که حساسیت زا نباشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها